חריג: קנס אסטרונומי הוטל על אפליקציית החנייה הפופולרית - זו הסיבה

הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל קנס ענק על חברת סלופארק העוסקת במתן שירותי תשלום בגין חניה בכחול לבן, לאור כך שעל פי החשד נקטה בשיטות מכירה נפסדות הכוללות אספקת שירותים ללא בקשה, הטעיית צרכנים לגבי מחיר העסקה ואי-ביטול עסקאות במועדים הקבועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 14:09 ג באב התשפד

חריג: קנס אסטרונומי הוטל על אפליקציית החנייה הפופולרית - זו הסיבה
חניות | , צילום: Yossi Aloni,Flash90

הרשות להגנת הצרכן הודיעה אתמול (ג') על כוונתה להטיל קנס בסך 589,824 ₪ על החברה הפופולרית והמוכרת סלופארק טכנולוגיות בע"מ העוסקת במתן שירותי תשלום בגין חניה בכחול לבן. הקנס יוטל על האפליקציה לאחר שהתקבלו תלונות רבות על החברה בגין שימוש בשיטות מכירה שנוגדות את החוק.

הקנס הופחת ב-20% מכיוון שהחברה לא עברה על החוק בשנים האחרונות

עקב התלונות הרשות החלה בחקירה וממנה עלה כי החברה נוקטת בשיטות מכירה נפסדות, וביניהן: אספקת שירותים ללא בקשה, הטעיית צרכנים לגבי מחיר העסקה ואי-ביטול עסקאות במועדים הקבועים. החברה לא עברה על הוראות החוק בשנים האחרונות, ולכן הקנס הכספי הופחת ב-20%, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. (הסכום המקורי היה 737,280 ₪).

על פי החשד, לאחר שהצרכן מוריד את האפליקציה, נציג החברה יוצר עמו קשר, במהלך השיחה, נציג החברה מציין בפני הצרכן כי הוא "זכאי לקבל" שירותים נוספים ללא תשלום למשך חודש או חודשיים בשל הצטרפותו לאפליקציה. הצרכן מצורף על ידי הנציג לשירותי החברה הנוספים הניתנים בתשלום, ללא מתן הסכמה מפורשת כנדרש בחוק.

מ-Cello נמסר בתגובה: "הודעת הרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עיצום כספי התקבלה אצל החברה זמן קצר טרם הפרסום. מטבעם של דברים, לא עלה בידי החברה בזמן הקצר שעמד לרשותה ללמוד את עמדת הרשות. חברת Cello תשיב לטענות בדרכים המקובלות ובזמן שהוקצב לה ע"י הרשות".

"החברה מבקשת להבהיר כי היא פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בהתאם לדין. כאמור, לאחר שהחברה תלמד את טענות הרשות היא תפעל על מנת לשכנע את הרשות כי אין מקום להטיל עיצום.
החברה מצרה על פנייתה של הרשות להגנת הצרכן לתקשורת, מבלי שניתן לחברה זמן נאות ומקובל למתן התייחסות רצינית ומעמיקה לטענות ולמקרים שהועלו בפניה. בחירת הרשות לצאת לתקשורת כבר כעת מהווה צעד תמוה, במיוחד לאור העובדה שנכון לרגע זה לא הוטל קנס, אלא הצהרה על כוונה בלבד וזאת גם בניגוד לזמן שהרשות עצמה הקצתה ל-Cello למתן תגובה".