סרן ראש עיריית תל אביב מבהיר: "העירייה לא יכולה למנוע מאף אחד להתפלל"

חיים גורן, סגן ראש עיריית תל אביב, מגיב לפרסום כי העירייה תאסור קיום תפילות המוניות במרחב הציבורי של העיר: "התייחסות העירייה היא רק לסגירת המרחב כמקום עבור קהילה או ארגון ספציפי" | גם ב"צהר" הגיבו לפרסום: "קוראים לביטול ההחלטה הפוגענית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/24 09:18 ב באב התשפד

סרן ראש עיריית תל אביב מבהיר: "העירייה לא יכולה למנוע מאף אחד להתפלל"
חיים גורן, צילום: יח"צ

לאחר שפורסם אמש (ב') מכתב מטעם עיריית תל אביב, ממנו עלה כי העירייה תאסור קיומן של תפילות המוניות ברחבי העיר, הגיב לכך חיים גורן, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת "מאמינים" בהסתייגות. לטענתו המהלך של העירייה מורכב יותר ולפי האמור במכתב: "בכיכרות אינטנסיביות כדוגמת כיכר דיזינגוף העירייה לא תאשר, אבל היא בהחלט תסייע לקיום תפילות גם במרחב הציבורי".

גורן מבקש להבהיר: "המכתב לא אומר את זה"

בתגובתו הוסיף גורן והבהיר: "העירייה לא רוצה ולא יכולה חוקית למנוע מאף אחד להתפלל איפה ומתי שהוא רוצה. ‏התייחסות העירייה היא רק לסגירת המרחב כמקום עבור קהילה או ארגון ספציפי באמצעות העמדת במות, שולחנות וכדומה".

העימותים בכיכר דיזינגוף

העימותים בכיכר דיזינגוף | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ארגון רבני צהר נגד עיריית תל אביב

לעומת תגובתו של גורן, בארגון רבני צהר בחרו לתקוף את ההחלטה וקראו לבטלה: "אנו קוראים לעיריית תל אביב ולעומד בראשה לשנות את החלטתם ביחס לתפילות יום הכיפורים". בצהר הוסיפו על הצורך שלא לחזור למראות שהיו לפני שנה: "תפילות יום הכיפורים בתל אביב היוו בשנה שעברה את אחד המוקדים המשמעותיים לקריעתה של החברה הישראלית, וליצירת אחד הסדקים הגדולים שאויבינו הצליחו להיכנס דרכו".