חוסן לאומי מדור מיוחד

הנשיא הרצוג מזהיר: "אני אומר מידיעה שמבוססת על מידע ולא הערכה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי והתייחס להמתנה מורטת העצבים למתקפה האיראנית: "רגעים מאתגרים כאלה הם הזמן לקחת אחריות על הלכידות והאחווה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/24 19:30 כט בתמוז התשפד

הנשיא הרצוג מזהיר: "אני אומר מידיעה שמבוססת על מידע ולא הערכה"
הנשיא יצחק הרצוג, צילום: Michael Giladi/Flash90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נאם היום (א') בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי והתייחס להמתנה מורטת העצבים למתקפה האיראנית. בטקס נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאומו התייחס הנשיא לסוגיית הלכידות הפנימית ואמר: "רגעים מאתגרים כאלה הם הזמן לקחת אחריות על הלכידות והאחווה הישראלית".

"החוסן הלאומי עומד למבחן בימים האלה"

"החוסן הלאומי שלנו עומד למבחן בימים האלה, וכולנו מרגישים שהמתח הפנימי והקיטוב רק מתגברים, בדיוק בזמן הגרוע ביותר מבחינתנו", אמר הרצוג. "אני קורא מכאן למנהיגי הציבור להרגיע את הרוחות. להתאפק. לנשום. לא לחצות קווים אדומים. לא לפגוע במרקם החברתי ובסולידריות. לא לפגוע בצה"ל. אני אומר מידיעה שמבוססת על מידע ולא הערכה: האויב חוגג כשהוא רואה את הפלגנות בתוכנו. זה הישג אסטרטגי מצידו".

מפגינים בבסיס שדה תימן

מפגינים בבסיס שדה תימן | צילום: Dudu Greenspan,Flash90

בנאומו הוא התייחס גם לסוגיית החטופים ואמר: "גם לקידום עסקה להשבת החטופים יש חלק מרכזי – בחוסן ובלכידות שלנו. עלינו לאחד כוחות, להתעלות לגודל השעה ולהתקדם במהירות לעסקת חטופים. זו חובה עליונה: לפעול בדחיפות להשבת החטופים. האחיות והאחים שלנו בסכנת חיים יומיומית ואנחנו חייבים למלא את חובתנו ולהשיבם: את החיים – לביתם, והחללים – לקבר ישראל".