שרי הממשלה בצעד שרומז: המתקפה של איראן תהיה משמעותית

בממשלה החליטו בימים האחרונים לחלק לכל השרים, גם אלה שאינם חברים בקבינט, טלפונים לוויינים מחשש לפגיעה ברשתות התקשורת בישראל | בחיזבאללה פינו מפקדות בדאחיה שבביירות | באיראן מאיימים כי הוחלט על דרך המתקפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 14:14 כז בתמוז התשפד

שרי הממשלה בצעד שרומז: המתקפה של איראן תהיה משמעותית
ישיבת ממשלה. ארכיון, צילום: חיים צח /לע"מ

באיראן מאיימים זה מספר ימים על תגובה משמעותית לאחר חיסול הנייה בלב טהרן. החיסול מחשיש רבים שכן ייתכן והאיראנים ילמדו מטעותם הקודמת ויבחרו בתגובה בדרך אחרת, שלא כוללת שיגור כטב"מים וטילים מאיראן. ממשרדו של חמינאי נמסר לרשת אל-ערביה: "החלטנו על צעדי תגובה ראויים כדי לנקום על הנייה. הצעדים ייושמו".

גם בלבנון מתכוננים למתקפה שעלולה להתפתח למלחמה כוללת נגדם, ועל פי הדיווח בערוץ "אל ח'דת" הסעודי, בארגון הטרור חיזבאללה בחרו לפנות מפקדות בדאחיה שבביירות, והחלו לשנע משם אמצעי לחימה.

שרים בממשלה קיבלו טלפון לוויני

במקביל בישראל, השרים מנסים שלא לשדר התרגשות מהאיומים אך במקביל עושים צעד מעלה חשש. על פי הדיווח, שרים בממשלה, גם אלה שאינם חברים בקבינט המדיני בטחוני, קיבלו טלפונים לוויניים שיוכלו לעבוד במקרה של נפילת התקשורת הסלולרית.

כזכור, בכיר בארגון חמאס מסר אתמול (ה') לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", כי התגובה על חיסולו עשויה להתבצע כבר בשעות הקרובות, והיא תהיה "חזקה וכואבת". במקביל, גורמים איראנים בכירים צפויים נפגשו עם נציגים מקרב בעלות בריתן באזור מלבנון, עיראק ותימן בכדי לדון על תגובה אפשרית לחיסולים האחרונים.