נחום ברנע מציע לאיראנים לפגוע במטוס כנף ציון: "יודעים את הכתובת"

העיתונאי הוותיק הבין כי לא איראן ולא ישראל רוצות בהמשך ההסלמה ביניהן כרגע, אלא שאיראן תהיה "חייבת" להגיב על החיסול בשטחה. לכן הוא מציע פתרון יצירתי שייתפס כתגובה משמעותית, אך ייתן לישראל את היכולת להבליג

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 12:13 כז בתמוז התשפד

נחום ברנע מציע לאיראנים לפגוע במטוס כנף ציון: "יודעים את הכתובת"
כנף ציון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שבוע של ניצחונות ישראלים בחיסולים משמעותיים, באיראן מאיימים במתקפה גדולה ועוצמתית בהרבה מזו האחרונה. עיתונאי ידיעות אחרונות, נחום ברנע, מבין כי תגובה איראנית, ותגובה ישראלית אחריה, לא תהיה רצויה לאף אחד מהצדדים ומציע פיתרון יצירתי.

"בשתי מילים: כנף ציון"

"איראן וחיזבאללה והחות'ים יגיבו, יחד או לחוד, בתוך ימים. התגובה עשויה לגרור תגובת נגד ישראלית שתגרור הסלמה נוספת, עד למלחמה שאף צד לא רוצה בה. כשהטילים משוגרים, העסקאות שותקות" מסביר ברנע. "האיראנים הבטיחו תגובה קשה וכואבת. בדרך כלל הם עומדים בהבטחותיהם. לא בטוח שהפעם יצליחו האמריקאים לארגן לנו אותה קואליציה; לא בטוח שהתוצאות יהיו דומות. האיראנים מפיקים לקחים מכישלונותיהם. אם איראן רוצה להרשים את העולם, היא חייבת לשגר יותר ולפגוע יותר" אמר בטורו בידיעות אחרונות היום (ו'), בהתייחס לליל הכטב"מים האחרון.

הוא מציע לאיראנים פתרון אחר - לפגוע במטוס הרשמי של המדינה: "קטונתי מלייעץ לאיראנים מה לעשות בטיליהם, אבל נזכרתי שבאירוע באפריל נגרם נזק קל למבנה בבסיס חיל האוויר נבטים. מתברר שהאיראנים יודעים את הכתובת. אם הם מבקשים לפגוע בישראל בלי להיגרר למלחמה, הם יכולים לכוון טיל אחד אל מטוס אחד, לא מאויש, שחונה בבסיס הזה. הם יקבלו פגיעה בסמל ממלכתי, יקר למדינה ויקר למשתמשים. בשתי מילים: כנף ציון. פגיעה קטנה בכנף, ובטהרן יוכלו לחגוג ניצחון. אני משוכנע שהישראלים, למרות העלבון, ימצאו דרך להבליג".