מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב דוד לאו אחרי החיסולים: מי שמדבר על דשדוש לא מבין על מה הוא מדבר

ערב הוקרה לנופלי אסון הנמר"ה התקיים בישיבת שעלבים בהשתתפות יצחק הרצוג, הרב דוד לאו, ראש מועצה אזורית גזר, רבנים ומשפחות שכולות - כולל משפחתו של סרן ווסים מחמוד | ראש הישיבה: "הכאב אינו פרטי אלא כאב עצום של כולנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/08/24 17:00 כו בתמוז התשפד

הרב דוד לאו אחרי החיסולים: מי שמדבר על דשדוש לא מבין על מה הוא מדבר
הרב לאו, צילום: David Cohen/Flash90

אירוע הוקרה בסימן אחדות והצדעה לנופלי אסון הנמר"ה התקיים אמש (ד') בישיבת ההסדר שעלבים יחד עם כלל המשפחות השכולות מהאסון, בהן משפחתו של סרן ווסים מחמוד, סגן מפקד הפלוגה מבית ג'אן, ומשפחותיהם של שלושה מתלמידי הישיבה: יקיר יעקב לוי, שלום מנחם ואליהו משה צימבליסט הי"ד. האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרב הראשי הרב דוד לאו, ראש הישיבה הרב מיכאל ימר, מפקד הגדוד סא"ל שמעון עורקבי והמשפחות השכולות.

צפו בדברי הרב דוד לאו:

האב הדרוזי: "גאה בבן שלי, הוא הרגיש שליחות עצומה וניצל כל דקה להגנת המדינה"

בטרם החל הטקס נפגשו לראשונה כלל המשפחות השכולות יחד עם הנשיא הרצוג אשר שוחח עמם ושמע את סיפורי יקיריהם שנפלו באסון. אביו של סמג"ד סרן ווסים מחמוד סיפר: "מה שמנחם אותי הוא שהם הקריבו את עצמם למען המדינה ולמעננו. אם אנחנו לא הצלחנו לשמור עליהם, הם ישמרו עלינו מלמעלה", אמר בקול חנוק. "אני גאה בבן שלי על מה שעשה למען המדינה. הוא הרגיש שליחות עצומה וניצל כל דקה להגנת המדינה".

משפחתו של סרן ווסים מחמוד ז"ל

משפחתו של סרן ווסים מחמוד ז"ל צילום: איגוד ישיבות ההסדר

גבריאל עמר, נציג המשפחות השכולות ואביו של סמל איתי עמר הי"ד, אמר: "היו בבנים שלנו שלושה דברים משמעותיים: ערבות, לכידות והמשכיות. ראשית, כולם הרגישו שזמנם הגיע כדי להציל את עם ישראל ולהשיב את החטופים מתוך ערבות הדדית זה לזה. שנית, לא משנה מאיפה כל אחד הגיע ומה השקפת עולמו, הם היו בלכידות יחד. ושלוש, הנצחיות וההמשכיות שהם רצו עבורנו ונלחמו בשבילנו. במלחמות לא תצליחו לנצח אותנו אף פעם. אנחנו עם הנצח וכך תמיד נהיה".

הרב לאו: אתם מפרקים את החמאס כמו שמגיע להם

הרב הראשי, הרב דוד לאו, פנה אל חיילי גדוד 601 שנכחו באירוע ואמר להם: "גם אם אתם נתקלים במי שמדבר על דשדוש וביטויים שכאלו, תגידו להם שהם לא מבינים על מה הם מדברים בכלל. אתם מפרקים את החמאס כמו שמגיע להם, אתם ממוטטים אותם ואתם עושים עבודת קודש. שני רבי מרצחים, שלו רק יכלו היו ממלאים את המדינה ברקטות ומנסים לפגוע בנו, מצאו את מותם בעזרת ה' ובעזרתכם חיילי צה"ל. אני רוצה להודות לכם ואני מצדיע לכם".

ראש ישיבת ההסדר שעלבים, הרב מיכאל ימר, ואמר: "כל חייל נלחם מלחמת כללית למען כל עם ישראל ולכן הכאב איננו כאב של פרט אלא כאב עצום של כולנו. אני מבקש בשם עם ישראל כולו להודות למשפחות השכולות על ההקרבה שלכם כדי שאנו נוכל להמשיך לחיות את חיינו באורח תקין ככל הניתן. בניכם נפלו כדי שעם הנצח יוכל להמשיך לחיות ולשגשג בארץ הקדושה לנצח".

הרב מיכאל ימר, ראש ישיבת שעלבים

הרב מיכאל ימר, ראש ישיבת שעלבים, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

כזכור, ב-15.6.24 נהרגו ברפיח שמונה לוחמים מגדוד ההנדסה 601 מטיל נ"ט שנורה לעבר הנגמ"ש בו שהו. נופלי האסון הם: סגן מפקד הפלוגה בגדוד, סרן ווסים מחמוד, סמל איתי עמר (19), סמ"ר סטניסלב קוסטרב (21), סמ"ר אור בלומוביץ (20), סמ"ר עז ישעיה גרובר (20), ושלושה תלמידי הישיבה: סמל שלום מנחם (21), סמל אליהו משה צימבליסט (21) וסמל יקיר יעקב לוי (21).