מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל מאשר סופית: מוחמד דף חוסל בחאן יונס

לאחר קרוב לשלושה שבועות של חוסר וודאות, צה"ל ושב"כ הודיעו כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף אכן חוסל בתקיפה האווירית בחאן יונס | צפו בתיעוד מהחיסול

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 11:27 כו בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 01/08/24 11:52

צה"ל מאשר סופית: מוחמד דף חוסל בחאן יונס
מוחמד דף, צילום: דובר צה"ל

עכשיו עם הקובץ: צה"ל ושב"כ הודיעו רשמית כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, חוסל בתאריך ה-13 ביולי 2024 בתקיפת מטוסי קרב את המרחב בו שהה בח'אן יונס. לאחר חוסר וודאות לגבי מותו במהלך השבועות האחרונים, בדיקה מודיעינית אישרה כי בתקיפה דף שנחשב למספר שתיים בארגון, ושתכנן והוציא לפועל את הטבח הרצחני בשבעה באוקטובר - חוסל.

מטוסי חיל האוויר תקפו על פי מודיעין מדויק של אמ"ן

לפי הערכות גורמי מודיעין, בעיותיו הבריאותיות של דף אילצו אותו להעביר זמן רב מעל הקרקע. דף, כך מסתבר, נתן אמון מוחלט במפקד חטיבת חאן יונס ראפע סלאמה ונהג לבלות עימו במתחם בחאן יונס. לאחר קבלת מודיעין מדויק של אמ"ן ושב"כ, תקפו מטוסי חיל האוויר באופן ממוקד את המתחם. חיסולו של סאלמה אומת לפני מספר שבועות ויחד עם השניים חוסלו מחבלים נוספים.

רגע הפיצוץ במתחם בו חוסל דף

רגע הפיצוץ במתחם בו חוסל דף | צילום: צילום מסך, דובר צה"ל

ארכי טרוריסט שאחראי לרצח ישראלים רבים

בשנים האחרונות, דף הכווין, תכנן וביצע מתווי טרור רבים נגד מדינת ישראל, ופעל בצמוד עם מנהיג החמאס יחיא סינוואר. במהלך המלחמה ניהל את פעילות הטרור של חמאס ברצועת עזה, תוך הורדת פקודות והנחיות לבכירי הזרוע הצבאית של הארגון.

מוחמד דף

תיעוד של מוחמד דף שנמצא בעזה | צילום: דובר צה"ל

דף הצטרף לארגון הטרור חמאס במהלך האינתיפאדה הראשונה, תכנן והכווין פיגועים רבים, ותרם להתעצמות הארגון ביהודה ושומרון ופיגועי התאבדות בעורף ישראל. לאחר ניסיונות חיסול רבים שלא צלחו, דף זכה בתדמית של "אדם בעל 9 נשמות" שלא ניתן לחסלו. האישור הסופי על חיסול דף מגיע מעט יותר מיממה לאחר חיסולם של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שכור וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה.