רוסיה תוקפת את ישראל: "חיסול הנייה הוא רצח פוליטי לא מקובל"

חיסולו של מנהיג חמאס ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם. רוסיה, טורקיה ואיראן הוציאו הודעות גינוי לחיסול ותקפו את ישראל | שר ההגנה האמריקאי: "אם ישראל תותקף, נעזור להגן על עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 08:19 כה בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 31/07/24 08:44

רוסיה תוקפת את ישראל: "חיסול הנייה הוא רצח פוליטי לא מקובל"
ולדימיר פוטין | , צילום: shutterstock

חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ממשיך לעורר עדים ברחבי העולם. משרד החוץ של רוסיה פרסם הודעת גינוי לחיסול הנייה: "רצח פוליטי שלחלוטין לא מקובל עלינו". משרד החוץ הוסיף לתקוף את ישראל: "הדבר ישפיע באופן שלילי על מו"מ המתנהל בעניין עזה ויגרום יגרום להסלמה נוספת באזור".

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

טורקיה: מטרת החיסול - הרחבת המלחמה בעזה לסכסוך אזורי

מדינה נוספת שגינתה את חיסולו של מנהיג חמאס היא טורקיה. סוכנות הידיעות "אנאדולו" הטורקית מסרה כי המדינה מגנה את חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. שר החוץ הטורקי מסר כי "מטרת חיסול הנייה היא להרחיב את המלחמה ברצועת עזה לסכסוך אזורי".

איראן מאיימים: "דמו של הנייה לא נשפך לשווא"

כמו כן, במשרד החוץ האיראני איימו על ישראל לאחר החיסול: "דמו של הנייה לא נשפך לשווא. הוא יחזק את הקשר בין איראן וחמאס". בנוסף לרוסיה, טורקיה ואיראן, שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, הודיע לאחר החיסול כי "אם ישראל תותקף, נעזור להגן על עצמה". עוד אמר שר ההגנה כי הוא ומדינתו: "עובדים קשה בניסיון להרגיע את הרוחות".

כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל הלילה (ד') בדירת מסתור בטהרן יחד עם שומרי הראש שלו. לפי דיווח איראני, חיסול הנייה בוצע באמצעות טיל ששוגר מחוץ לשטח איראן ולא מתוך שטח המדינה. החיסול אירע בשעה 2:00 בלילה, לפי שעון טהרן, כאשר טיל נפל על חדר השינה של הנייה.