בלב ביירות: צה"ל תקף בכיר בחיזבאללה | דיווחים - החיסול נכשל

לאחר ש-13 אזרחים ישראלים נרצחו ב-3 ימים האחרונים מפגיעת טילי חיזבאללה, ישראל תקפה בלב העיר ביירות. יעד התקיפה הוא ככל הנראה מספר 2 בחיזבאללה, חאג' מוחסיין | גלנט: "חיזבאללה חצה את הקו האדום" | דיווחים - הבכיר שרד את התקיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 19:49 כד בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 30/07/24 21:23

בלב ביירות: צה"ל תקף בכיר בחיזבאללה | דיווחים - החיסול נכשל
חאג' מוחסיין, צילום: ללא

לאחר שבשבת האחרונה נרצחו 12 נערים ונערות במג'דל שמס והיום (ג') נרצח גבר בן 30 בקיבוץ הגושרים בגליל העליון, דיווחים בלבנון על פיצוץ ופטריית עשן בנמל התעופה בעיר. על פי הדיווחים, יעד התקיפה הוא מספר 2 בחיזבאללה, חאג' מוחסיין שהיה אחראי על פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ואיראן. בנוסף, הוגדר כרמטכ"ל חיזבאללה בפועל. דיווחים זרים רבים - הבכיר שרד את התקיפה.

בצה"ל לקחו אחריות על התקיפה ומסרו: "צה"ל תקף באופן ממוקד בביירות את המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים. בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף". שר הביטחון יואב גלנט הגיב ברשתות החברתיות: "חיזבאללה חצה את הקו האדום".

זירת האירוע במג

זירת האירוע במג'דל שמס | צילום: Michael Giladi,Flash90

אזרח בן 30 נהרג מפגיעת טיל חיזבאללה

כזכור, אזרח בשנות ה-30 לחייו נהרג בשעות הצהריים בקיבוץ הגושרים לאחר שנפצע אנוש מטיל שנפל בחצר בית במטח לגליל. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. חיזבאללה לקח אחריות על האירוע. דקות ספורות לאחר שנקבע מותו, נשמעו אזעקות ברחבי הגליל העליון, וכטב"מ נפל בבית הלל.

בחודש ינואר האחרון: סאלח אל עארורי חוסל בלבנון

החיסול הערב הוא חיסול הבכיר השני בחודשים האחרונים, כזכור בחודש ינואר האחרון, אישרו בחיזבאללה ובחמאס כי סאלח אל-עארורי חוסל בלבנון. עארורי, מספר 2 בחמאס, המכהן כסגן מנהיג חמאס וראש "מטה הגדה" בארגון. בחמאס הצהירו כי הוא היה אחד ממתכנני המתקפה ב-7 באוקטובר.