עוד לפני שהתחיל בעבודה: המפכ"ל המיועד של בן גביר הודיע על פרישה | זה המועמד החדש

ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. במכתבו לבן גביר כתב: "אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך" | המועמד הבא: ניצב דניאל לוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 16:51 כג בתמוז התשפד

עוד לפני שהתחיל בעבודה: המפכ"ל המיועד של בן גביר הודיע על פרישה | זה המועמד החדש
אבשלום פלד | , צילום: דטברטת המשטרה

ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד הודיע לשר לביטחון לאומי על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. במכתבו לשר כתב ניצב פלד: "אני מודה לך על האמון הרב שנתת בי בבחירתך אותי כמועמד לתפקיד כה חשוב ומשמעותי".

המכתב המלא |

המכתב המלא | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל הפורש לבן גביר: "אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת"

עוד הוסיף ואמר: "אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך, לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת, ומכיוון שהופעות אלה לא הביאו להחלטה, ובהתחשב בכך שזומנתי להופעה נוספת בוועדה, החלטתי כי הנכון ביותר בעבורי ויותר בעבור הארגון הוא להסיר את מועמדותי".

המועמד הבא של השר בן גביר: ניצב דניאל לוי

לאחר הסרת מועמדותו, השר בן גביר הודיע כי הוא מתכוון להגיש לוועדה למינוי בכירים את מועמדתו של מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל (דני) לוי. המועמד החדש התגייס למשטרה בשנת 1985, וכיהן כמפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א, מפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים וכעת משמש כמפקד מחוז חוף.

השר בן גביר: "כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל"

השר בן גביר הגיב להודעתו של ניצב פלד ותקף: "מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל הוא השר בן גביר. ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר. כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד".

בן גביר המשיך ותקף: "אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל. ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ"ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".