מהומה בשדה תימן: עימותים במקום - ח"כים ואזרחים פרצו לבסיס

אירוע חריג בבסיס שדה תימן בנגב בו מוחזקים מחבלי הנוח'בה: חוקרי מצ"ח עיכבו לחקירה תשעה לוחמים שחשודים בהתעללות במחבל נ'וחבה שפונה מהמקום במצב קשה עם פציעות חמורות בפי הטבעת | עימותים במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 13:45 כג בתמוז התשפד

מהומה בשדה תימן: עימותים במקום - ח"כים ואזרחים פרצו לבסיס
כלא, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אירוע חריג בבסיס שדה תימן בנגב: חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת פשטו היום (ב') על הבסיס בו מוחזקים מחבלי הנוח'בה. תשעה לוחמי מילואים ששמרו על מחבלי הנוחבה בבסיס עוכבו לחקירה. הלוחמים חשודים בפרשת התעללות חמורה במחבל, שפונה מהמקום במצב קשה עם פציעות חמורות בפי הטבעת.

במקום פרצה סערה והלוחמים סירבו לשתף פעולה עם המשטרה הצבאית. החיילים פרסמו סרטונים מהמקום ברשתות החברתיות ואזרחים רבים הגיעו למחות. לפי דיווחים, חיילים ואזרחים פרצו לבסיס על מנת להביע תמיכה בחיילים.

בנוסף, חיילים מהפלוגה הודיעו כי הם מחזירים את הנשקים במחאה על המעצר. מצה"ל נמסר: "בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית".

בן גביר זועם: "מחזה מביש. נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים"

פוליטיקאים רבים הגיבו על המעצר ואף חלקם הוגיעו שיגיעו לבסיס שדה תימן. יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר תקף: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא".

טלי גוטליב תקפה גם היא ואמרה: "כנראה מישהו לחץ כאן על כפתור להשמדה עצמית". שר התקשורת, שלמה קרעי הגיב: "שר הביטחון, הפצ"רית והיועמ"שית נושאים באחריות לרדיפת לוחמי צה"ל בזמן מלחמה. השימוש בשוטרים רעולי פנים לעצור חיילים, כאילו היו פושעים, הוא חרפה שאין לתאר".

מנגד, יאיר גולן תקף את הלוחמים: "מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא. חובת הצבא והמדינה לחקור אותם". ח"כ גלעד קריב הגיב לאירוע באופן דומה: "הניסיון להתערב בהחלטות פיקודיות ומשפטיות בתוך הצבא יוביל לפירוק הצבא ולפגיעה ביטחונית חמורה".

חוננו: "מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו : "בושה, בושה, בושה. אני בדרכי לחיילים שנעצרו, כקצין מילואים עד לאחרונה במשך מעל 25 שנה, אני מתבייש היום, ובכלל בתקופה האחרונה. מידי יום אני מייעץ לטובי חיילנו, שעזבו את משפחתם ויצאו לשרת את המדינה בשעת מלחמה, ומוצאים עצמם בחדרי החקירות, מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה. אנחנו נדרוש את שחרורום כבר היום".