הערכה בישראל: מספר ימי לחימה "מוגבלים" בלבנון

בישראל מעריכים כי יהיו מספר ימי לחימה בצפון, אך הם יהיו מוגבלים יחסית | דובר צה"ל מפרסם הוכחות נוספות לכך שהרקטה שפגעה במגרש הכדורגל שוגרה על ידי ארגון הטרור חיזבאללה, על אף שהאחרונים ממשיכים להכחיש את מעורבותם באירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/24 20:03 כב בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 28/07/24 22:51

הערכה בישראל: מספר ימי לחימה "מוגבלים" בלבנון
תרגיל מוכנות בצפון, צילום: דובר צה"ל

לקראת ימים משמעותיים בצפון: הסתיימה פגישת הקבינט המדיני בטחוני שדנה בתגובת ישראל לאסון הנורא בו נרצחו 12 ילדים בשעה ששהו במגרש הכדורגל. על פי הדיווחים, הקבינט החליט על קו כללי והסמיך את נתניהו וגלנט לקבל החלטות בנוגע לתגובה הישירה, סמוטריץ' ובן גביר נמנעו. גורמים בכירים בישראל מעריכים כי אמנם תתבצע תגובה חריפה יחסית, אך היא תהיה קלה מספיק כך שלא תגרור את ישראל למלחמה כוללת.

בינתיים בעולם, מופעלים על ישראל לחצים כבדים להגיב בצורה "מדודה" ולא למהר למלחמה כוללת בלבנון. כך למשל נמסרה הודעה מטעם הבית הלבן, כי הם עובדים על פתרון דיפלומטי בין הצדדים. בישראל מעריכים כי ייתכן והמדינה תיכנס למספר ימי לחימה, אך הם יהיו מוגבלים.

ההוכחות החדשות של צה"ל נגד חיזבאללה

דובר צה"ל ממשיך להתעקש כי על אף הכחשות חיזבאללה, ארגון הטרור הוא ששיגר את הרקטה הקטלנית שהרגה 12 ילדים וילדות במגרש הכדורגל במג'דל שאמס אמש (שבת). כחלק מההוכחות הוא מפרסם את מסלול השיגור של הרקטה, וכן השוואת בין הרקטה האיראנית המוכרת לבין חלקי הרקטה שנמצאו במגרש.

מסלול השיגור

סלול השיגור מלבנון למרכז מג׳דל שמס, צילום: דובר צה"ל

השוואה של חלקי טיל ה'פלק' 1 ששוגר למג'דל שאמס למול טיל ה'פלק' 1 האיראני:

השוואה בין הטיל שנורה למג

השוואה בין הטיל שנורה למג'דל שאמס לבין הטיל האיראני צילום: דובר צה"ל

השוואה בין הטיל שנורה למג

השוואה בין הטיל שנורה למג'דל שאמס לבין הטיל האיראני צילום: דובר צה"ל