ראש ישיבת ההסדר סופד לתלמידו שנפל ברפיח: "אישיות מדהימה מלאה בעוז וענווה"

ראש ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד, הרב דוד גבריאלי, סופד לתלמידו יונתן אהרון גרינבלט הי"ד: "תלמיד עם גבורה עצומה בהיבטים הרוחניים והצבאיים. לא ויתר על אף כניסה לעזה למרות שסחב עימו פציעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/24 13:45 כב בתמוז התשפד

ראש ישיבת ההסדר סופד לתלמידו שנפל ברפיח: "אישיות מדהימה מלאה בעוז וענווה"
יונתן גרינבלט, צילום: הראל וולס

סמל יונתן אהרון גרינבלט, תושב בית שמש, לוחם גדוד שקד בגבעתי ותלמיד ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד נפטר בשבת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט במבנה בו שהה ברפיח לפני שמונה ימים ומאז נלחם על חייו. יונתן הותיר אחריו הורים, אביה וישראלה, אח תאום לאראל, תלמיד בישיבת ההסדר בדימונה וארבעה אחים קטנים. סבו, מוטי גרינבלט, הוא ממייסדי היישוב נווה דקלים בגוש קטיף שפונה עם משפחתו ליישוב ניצן בו קבע יתד עם משפחתו.

"לא ויתר על אף כניסה לעזה למרות שסחב עימו פציעה"

רבו של יונתן - ראש ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד, הרב דוד גבריאלי - ספד לתלמידו: "אבדה קשה לעיכול. יוני היה אישיות מדהימה מלאה בעוז וענווה. תלמיד עם גבורה עצומה בהיבטים הרוחניים והצבאיים, היה כהן שתמיד בירך את כל התלמידים בתפילת כוהנים. כדוגמה קטנה למסירותו, לפני שנתיים ביום ירושלים הוא ראה דגל חמאס מונף, וחזר לצעדה עם הדגל ועם חיוך ביישני ומנצח. לא ויתר על אף כניסה לעזה למרות שסחב עימו פציעה. הוריו תמיד התפללו עליו ועודדו אותו, ואביו אביה היה מגיע תכופות לישיבה כדי ללמוד איתו יחדיו".

סמל יונתן גרינבלט ז"ל

סמל יונתן גרינבלט ז"ל צילום: דובר צה"ל

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "בית איגוד ישיבות ההסדר מבכה מרה את נפילתו של החייל סמל יונתן אהרון גרינבלט הי"ד, לוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי, תלמיד בישיבת ההסדר נוה דקלים באשדוד, שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".