דיווח: חמאס דוחה את התנאים של ישראל לעסקה - זה הסעיף שבמחלוקת

חמאס דחה את הדרישה החדשה של ישראל לבדוק את האזרחים העזתים שיחזרו לאזור צפון הרצועה במהלך ימי העסקה. לאור החשש הישראלי שאוכלוסיות אלו יסייעו לחמאס. בנוסף, מצרים דוחה את הדרישה של ישראל להישאר בציר פילדלפי במהלך הפסקת האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/24 11:32 כ בתמוז התשפד

דיווח: חמאס דוחה את התנאים של ישראל לעסקה - זה הסעיף שבמחלוקת
נתניהו וסינוואר , צילום: Yonatan Sindel, Abed Rahim/Flash90

על רקע ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בארצות הברית, ארגון הטרור חמאס דחה היום (ו') את הדרישה החדשה של ישראל בשיחות המשא ומתן. הדרישה מבקשת שתינתן הזכות לישראל לבדוק את האזרחים העזתים שיחזרו לאזור צפון הרצועה במהלך העסקה. כך לפי דברי ארבעה גורמים מצריים ופלסטינים. הדברים פורסמו היום בסוכנות הידיעות רויטרס.

שני התנאים החדשים: הישארות בציר פילדלפי ובדיקת האזרחים

עוד צוין כי ישראל העלתה לאחרונה שני תנאים חדשים בשיחות המשא ומתן. הראשונה, בדיקת האזרחים שחוזרים לצפון הרצועה. לאור החשש הישראלי שאוכלוסיות אלו יוכלו לסייע למחבלי חמאס. השנייה, הישארות ישראלית בציר פילדלפי במהלך הפסקת האש. את התנאי השני, מצרים מסרבת לקבל.

כוחותינו על ציר פילדלפי

כוחותינו על ציר פילדלפי, צילום: דובר צה"ל

האריס: "לא ניתן להתעלם מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה"

כזכור, אתמול (ה') ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ביידן וסגניתו והמועמדת הטרייה לנשיאות קמלה האריס. בפגישה, האריס סיפקה אמירות שנויות במחלוקת: "לא ניתן להתעלם מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה, אני לא אשתוק". גורם מדיני התבטא לאחר הדברים ואמר כי "יש לקוות שהדברים שסגנית הנשיא אמרה במסיבת העיתונאים לא יפורשו על ידי חמאס כאמירות שלפיהן נפער פער בין ארה"ב לישראל - וכך ירחיקו עסקה".