היום שאחרי הוציא לפועל פיגועים וסולק מפת"ח: זה האדם שישראל רוצה שישלוט בעזה

על פי דיווח בחו"ל, ישראל מבקשת במסגרת המשא ומתן לסיום הלחימה להכניס לעזה את בכיר פת"ח בעזה לשעבר, מוחמד דחלאן. דחלאן ייכנס עם "כוח ביטחון" פלסטיני שימנה 2500 איש, במקביל לנסיגת צה"ל. בחמאס לא מתנגדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 12:47 יט בתמוז התשפד

הוציא לפועל פיגועים וסולק מפת"ח: זה האדם שישראל רוצה שישלוט בעזה
פת"ח בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

על אף הימשכות הלחימה, שאלת היום שאחרי בעזה מעסיקה רבות את ישראל ואת בנות בריתה. על פי "וול סטריט ג'ורנל", אחת מהאופציות הנבחנות כעת היא להציב בעזה את המיליונר ובכיר פת"ח לשעבר, מוחמד דחלאן. המשא ומתן בנושא זה תופס תאוצה בימים אלה, ובחמאס "התרככו" כלפי הצעה זו, והביעו נכונות לקבלה כחלק מפתרון זמני שיביא להפסקת הלחימה.

מוחמד דחלאן

מוחמד דחלאן צילום: Issam Rimawi / flash90

בעל דעות מתונות שהוציא פיגועים לפועל

על פי האפשרות שנבחנת כעת, דחלאן יפקח על כוח ביטחון פלסטיני של 2,500 איש הפועל בתיאום עם כוח בינלאומי, במקביל לנסיגת כוחות צה"ל. החיילים הפלסטינים ייבדקו על ידי ארה"ב, ישראל ומצרים ולא תהיה להם נאמנות ברורה לרשות הפלסטינית.

מוחמד דחלאן היה בעבר בכיר פת"ח ברצועת עזה, ונחשב לדמות שנויה במחלוקת בציבור הפלסטיני. בתקופת כהונתו כמנהיג, סיכל פיגועי טרור רבים ושידר עמדות מתונות יחסית מחד, אך מאידך שמו קושר למספר פיגועי טרור כלפי יהודים בגוש קטיף.

לא רוצה לחזור לתפקיד הנהגתי

עקב עמדותיו המתונות הודיע הוועד המרכזי של פת"ח על סילוקו של דחלאן מהתנועה ועל ניתוק הקשרים עמו. לאחר הגירוש, עבר דחלאן לאיחוד האמירויות משם העביר ביקורת רבה על התנהלות הרשות הפלסטינית וחמאס. לאחר ה-7 באוקטובר התראיין דחלאן והכחיש את השמועות על כך שיש בכוונתו לעמוד בראש רשות פלסטינית מחודשת, ואמר שהוא לא רואה את עצמו כחלק מההנהגה הפלסטינית הנוכחית או העתידית, ושהפרק הזה בחייו חלף באופן בלתי הפיך.