מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

5 מיליון פטורים ממכס: הצעד של משרד החקלאות בצל המלחמה

משרד החקלאות הודיע על שורת צעדים שנועדו להבטיח אספקה רציפה של ביצי מאכל לאזרחי ישראל. הצעדים מגיעים עם הימשכות המלחמה בצפון והאתגרים שהיא מייצרת ללולנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/24 12:42 יח בתמוז התשפד

5 מיליון פטורים ממכס: הצעד של משרד החקלאות בצל המלחמה
שיגורים לצפון, עשן עולה ביער ביריה |, צילום: David Cohen,Flash90

לנוכח הימשכות המלחמה בצפון, משרד החקלאות וביטחון המזון הודיע היום (ד') על שורת צעדים להבטחת רציפות האספקה של ביצים למאכל. בין הצעדים שננקטו פעל המשרד לאפשר אכלוס לולים בקו העימות בצפון, ובמקביל, פתח מכסת יבוא של 5 מיליון ביצים נוספות בפטור ממכס.

הגדלת מכסות ייבוא ביצים בפטור ממכס

כדי לעמוד בביקוש המקומי, משרד החקלאות וביטחון המזון מגדיל את מכסת ייבוא הביצים בפטור ממכס לחודשי הקיץ ל-15 מיליון ביצים. מדובר בהגדלת מכסה קיימת ב-5 מיליון ביצים נוספות עד לסוף אוגוסט, זאת בהתאם להערכות המצב במשרד ותחזיות ייצור הביצים בישראל.

בשלושת השבועות הראשונים של יולי, נכנסו לארץ כ-4.5 מיליון ביצים במסגרת המכסה. מדובר בניצול גבוה ביחס לזמן הקצר בו המכסה פתוחה, על כן הגדלת המכסה בפטור ממכס נועדה להמשיך לענות על הביקוש המקומי בחודש אוגוסט.

אילוסטרציה |

אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

הקלות ללולנים

במקביל, ולנוכח הימשכות המלחמה בצפון, יתאפשר אכלוס לולים בקו העימות, גם אם טרם הושלמה ההתקדמות בלול לרגולציה הקיימת. בתוך כך, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מפרסם הקלות למגדלי תרנגולות מטילות ביצי מאכל, ל-26 ישובים הנמצאים בקו עימות בצפון. המטרה היא הבטחת ביטחון המזון לתושבי המדינה ושמירה על הרציפות התפקודית.

שיגורים לצפון, עשן עולה ביער ביריה |

שיגורים לצפון, עשן עולה ביער ביריה | צילום: David Cohen,Flash90

היישובים שיקבלו הקלה

ההקלה שנותן משרד החקלאות תקפה למשך השנתיים הבאות עד 31 ביולי 2026. היישובים שקיבלו את ההקלה הם: אביבים, אבן מנחם, גורן, דובב, זרעית, יערה, מרגליות, כפר יובל, נטועה, שומרה, שתולה, דישון, רמות נפתלי, עלמה, דלתון, כרם בן זמרה, עין יעקב, מעונה, ספסופה, חוסן, צוריאל, אלקוש, כפר שמאי, שפר, עבדון ופקיעין החדשה.