הסקר שהפתיע: זה מה שחושבים תומכי הליכוד על עסקת החטופים

סקר חדש שנערך על ידי "דיירקט פולס", גילה כי מעל ל-58 אחוזים ממצביעי או מתפקדי הליכוד מתנגדים לשלב הראשון של עסקת החטופים, הכולל שחרור הומניטרי של חטופים בתמורה לשחרור רוצחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/24 11:31 טו בתמוז התשפד

הסקר שהפתיע: זה מה שחושבים תומכי הליכוד על עסקת החטופים
רגב ואמסלם, מה חושבים תומכי הליכוד על העסקה?, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מחקר שנערך על ידי דיירקט פולס בהנהלת שלמה פילבר עבור מטה משפחות החטופים מגלה מה מהוויתורים הישראלים מטריד בעיקר את אנשי מפלגת השלטון, תומכים ומתפקדים. מנתוני הסקר עולה כי 59% מתנגדים לשלב הראשון שכולל שחרור הומניטרי של חטופים בתמורה לשחרור רוצחים, הפוגה בקרבות ופינויו למעשה של ציר נצרים, ואילו 36% תומכים.

דבר אחד גורם להתנגדות פחותה בקרב מצביעי הליכוד

מהסקר שנערך כאמור עבור מטה משפחות החטופים ופורסם בידי העיתונאי עמית סגלל עולה גם כי ההתנגדות גוברת כאשר מדובר על השלב השני ובו הפסקת אש מוחלטת, שחרור מאות מחבלים ונסיגה מלאה מהרצועה, שם 79% מתנגדים ו-17% תומכים.

מפגינים במחאה למען עסקת חטופים |

מפגינים במחאה למען עסקת חטופים |, צילום: Gili Yaari,FLASH90

במידה וצה"ל יישאר בציר פילדלפי - ההתנגדות פוחתת

עוד על פי הסקר, דווח כי ההתנגדות פוחתת משמעותית אם צה"ל יישאר בציר פילדלפי. במקרה כזה 57% מתנגדים ו-39% תומכים. אם מוסיפים לעסקה גם הסכם נורמליזציה עם סעודיה, הפער מצטמצם עוד, ל-50% התנגדות מול 41% תמיכה. כאשר נשאלו אנשי הליכוד מה המרכיב בהסכם שהם מתנגדים אליו בשיעור הגבוה ביותר, הרי שנסיגה מוחלטת מהרצועה הייתה 32%, בפער ניכר משחרור רוצחים עם דם על הידיים (20%), שחרור החטופים בשלבים (19%) ונסיגה מפילדלפי (18%).