"מופע דורסנות מופרע": האיחוד האירופי מתכוון להטיל סנקציות על הארגון הותיק ביו"ש

האיחוד האירופי מתכוון להטיל סנקציות על ארגון רגבים. הנימוק המרכזי הוא עתירה שהגישו רגבים כנגד בית ספר פלסטיני שנבנה ממימון אירופאי שלא כחוק. רגבים: "מופע דורסנות מופרע שמזכיר משטרים אפלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 18:57 ט בתמוז התשפד

"מופע דורסנות מופרע": האיחוד האירופי מתכוון להטיל סנקציות על הארגון הותיק ביו"ש
יהודה ושומרון, ארכיון, צילום: פלאש 90

שבוע לאחר שארצות הברית הטילה סנקציות על מייסדי ארגון צו 9, דווח היום כי האיחוד האירופאי שוקלים להטיל עיצומים דומים על ארגון רגבים, עקב "תמיכתו בהתיישבות בגדה המערבית". כך נכתב במסמך שפורסם לראשונה בישראל היום. הארגון תואר כפועל להרחבת ההתיישבות הישראלית בכל רחבי יהודה ושומרון. מנכ"ל התנועה, מאיר דויטש, מוזכר במכתב כאחד שפועל נגד "הרכוש הפלסטיני". בנוסף לסנקציות על רגבים, האיחוד מתכוון להטיל עיצומים דומים על ארגון צו 9 ועל בנצי גופשטיין.

האיחוד האירופי: "התנועה פועלת להרוס רכוש של פלשתינים ומחללת את זכותם"

עוד צוין במסמך כי "התנועה פועלת להרוס רכוש של פלשתינים ומחללת את זכותם לרכוש, לחיים פרטיים ולהגדרה עצמית". בנוסף, הנימוק המרכזי שבשמו האיחוד מתכוון להטיל סנקציות על הארגון, הוא עתירה שהגישו רגבים כנגד בית ספר פלסטיני שנבנה ממימון אירופאי שלא כחוק. כתוצאה מעתירת התנועה, נפסק כי יש לפרק את בית הספר. אך במסמך לא צוין כי בית הספר נבנה על שטחים ישראלים ולא על שטחים בשליטת הרשות הפלסטינית.

בנייה פלשתינית בלתי חוקית בשטחי סי. אילוסטרציה

בנייה פלשתינית בלתי חוקית בשטחי סי. אילוסטרציה, צילום: ללא

ארגון רגבים: "מופע דורסנות מופרע שמזכיר משטרים אפלים"

תנועת רגבים הגיבה לפרסום על הסנקציות: "האיחוד האירופי משכפל את הקו הדרקוני של הממשל האמריקאי. הטלת סנקציות, על ידי מי שמתיימרות להיות "אבירות הדמוקרטיה" על ארגון חוקי כמו רגבים הפועל במסגרת החוק בלבד, היא מופע דורסנות מופרע שמזכיר משטרים אפלים".

"הלסת נשמטת נוכח הצביעות: האיחוד האירופי מממן במאות מיליונים מדי שנה ארגוני חברה אזרחית המקדמים את מטרות החמאס, הרש"פ ואירופה, בו בזמן שהוא פועל להטלת סנקציות על ארגון המייצג את האינטרסים של מדינת ישראל. לא יתכן שמדינת ישראל שותקת ומאפשרת התערבות בוטה בריבונותה".