"להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה": כתב אישום בגין הסתה נגד עובד לשעבר ב"הארץ"

פרקליטות המדינה הגישה לבימ"ש השלום בת"א כתב אישום נגד יהונתן פולק, תושב ת"א כבן 42, בגין עבירות של הסתה לאלימות בדברים שפרסם בטור באתר "הארץ" ובנאום שנשא בפני קהל בת"א: "אנחנו חייבים לחפש ולמצוא את דרכנו לתוך תנועת השחרור הפלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/24 15:22 ח בתמוז התשפד

"להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה": כתב אישום בגין הסתה נגד עובד לשעבר ב"הארץ"
יונתן פולק: "מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית", צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (א') כתב אישום נגד יהונתן פולק, פעיל ארגון "אנרכיסטים נגד הגדר" ולשעבר עובד בעיתון הארץ. בכתב האישום, שהוגש ע"י פרקליטת מחוז ת"א, אשרה גז-איזנשטיין, נאמר כי ביוני 2020 בעת שעבד כמעצב בעיתון "הארץ", פרסם פולק טור במהדורה הדיגיטלית של העיתון, תחת הכותרת "שוב אני הולך לכלא", ובו כתב דברים המהווים קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח ועידוד למעשי אלימות, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות.

התפרעויות באזור שכם. ארכיון

התפרעויות באזור שכם. ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק"

בטורו כתב בין היתר: "כדי להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי, יהיה על מיעוט האזרחים הישראלים היהודים שמעוניינים בכך, להצביע על זכויות היתר שלהם ולהיות מוכנים לשלם את מחיר הוויתור עליהן. מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית, והמחיר שמשלמים חבריה הוא עצום".

בטורו קרא הנאשם "לתמוך במאבקם של הפלסטינים": "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". על פי כתב האישום לאחר מספר שעות הוריד עורך באתר הארץ שלא על דעתו של פולק את המילים "ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה".

"לחצות את הקווים ולצעוד לצידם של ילדי האבנים ובקבוקי התבערה נגד הדיכוי וחוסר הצדק"

פולק גם מואשם כי ביוני 2021 נאם במועדון "צוותא" בת"א, בפני קהל של עשרות אנשים,נאום שהועלה גם ליוטיוב, ואמר דברים המהווים קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח ועידוד למעשי אלימות. בנאומו השווה בין מאבק הפלסטינים למאבק באפרטהייד בדרום אפריקה: "כשלבנים בדרום אפריקה התנגדו לאפרטהייד, הם לא עשו זאת כנציגי החברה המתנחלת המבקשים לתקן אותה, או לשפר אותה או להציל אותה. הם הצטרפו כמיעוט ל-NC, חלקם אפילו אחז בנשק ולמאבק למיטוט משטר האפרטהייד והקולוניאליזם. ואותו דבר גם כאן בפלסטין".

"להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה" |

"להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה" | צילום: Wisam Hashlamoun,FLASH 90

פעיל השמאל קרא בנאומו להצטרף באופן פעיל "למאבק הפלסטיני": "מה שנדרש מאיתנו הוא לחצות את הקווים ולצעוד לצידם של ילדי האבנים ובקבוקי התבערה נגד הדיכוי וחוסר הצדק. בין אם בביתא, בבאב אל עמוד או כמה קילומטרים מפה ביפו, כשהמשטרה והמתנחלים משתוללים שם".

--