ההרוגים בגולן - ניר ונועה ברנס, הורים לשלושה מקיבוץ אורטל

יום לאחר מותם של ניר ונועה ברנס, הורים לשלושה ילדים מקיבוץ אורטל, תושבי הסביבה זועמים: "אתה לא יודע מה יקרה כשאתה שולח את הילדים לקייטנות". אורי קלנר, ראש המועצה: "אנחנו לא רוצים להתפנות כי אנחנו מגנים על ירושלים ותל אביב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 08:11 ד בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 10/07/24 14:35

ההרוגים בגולן - ניר ונועה ברנס, הורים לשלושה מקיבוץ אורטל
נועה וניר ברנס ז"ל | , צילום: דוברות קיבוץ אורטל

ניר ונועה ברנס, בני 46, מקיבוץ אורטל שבגולן, נהרגו אתמול מפגיעת ישירה של טיל ברכבם. נועה וניר, חברים מרכזיים ואהובים באורטל. ניר ונועה הגיעו לאורטל בשנת 2012. ניר, ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה, הייתה מזכירת ענף המטע. כך פורסם על ידי דוברות הקיבוץ. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18.

מודעת האבל שהמועצה פרסמה |

מודעת האבל שהמועצה פרסמה | צילום: מועצה אזורית גולן

יממה לאחר האירוע, תושבים וראשי רשויות ברמת הגולן מגיבים על האירוע הקשה ותוקפים את מדיניות הממשלה בצפון. פורום "מגן עוטף לבנון": חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו בחייהם של שני אזרחים שנרצחו בגלל הפקרות זו".

זירת האירוע |

זירת האירוע | צילום: כב"ה צפון

"אנחנו עם חוסן ועוצמה - נישאר פה"

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, התראיין הבוקר (ד') לגלי צהל בנושא מדיניות הממשלה בצפון ועל האירוע הקשה. הוא הצהיר: "אנחנו עם חוסן ועוצמה - נישאר פה". עוד הוסיף ואמר "אנחנו לא רוצים להתפנות כי אנחנו מגנים על ירושלים ותל אביב".

קלנר תקף בראיון את מדיניות הממשלה וטען: "לא נשלים עם המצב שבו אזרחים נמצאים תחת איום יומיומי. אנו דורשים לפעול באופן מיידי ונחרץ להרתעת האויב שמנסה לפגוע בנו. לא נאפשר להפוך את הגולן לרצועת הביטחון של ישראל".

"צה"ל צריך להעביר את הלחימה למעבר לגבול"

"לא רוצים להיות במגרש המשחקים של האויב, צה"ל צריך להעביר את הלחימה למעבר לגבול". בהקשר להרג שני האזרחים אמש אמר קלנר כי "עברנו אתמול יום מאוד קשה ואנחנו ממשיכים היום עם כאב גדול, אבל אנחנו לא ניפול למניפולציות וללוחמה הפסיכולוגית של חיזבאללה".

חיים רוקח, תושב נוב ויו"ר מועצת אזורית גולן התראיין גם הוא לגלי צה"ל ושיתף ממחשבותיו: "אנחנו חיים ברולטה רוסית, אתה לא יודע מה יקרה כשאתה שולח את הילדים לקייטנות - אבל נמשיך להיאבק". עוד הוסיף ואמר: ""אנחנו מיואשים ולא מקבלים שוב סיוע, אנשים לא מסוגלים להחזיק את עצמם".

כיבוי אש בזמן כיבוי השריפות שפרצו כתוצאה מהמטח |

כיבוי אש בזמן כיבוי השריפות שפרצו כתוצאה מהמטח | צילום: כב"ה צפון

חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו הערב בחייהם של שני אזרחים

פורום "מגן עוטף לבנון" המייצג את תושבי הצפון שלא מפונים מביתם מסרו לאחר האירוע: "במשך תשעה חודשים אנו זועקים לכל עבר אודות היעדר הביטחון של אזרחי ישראל שהושארו והופקרו מאחור. לצערנו הרב חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו בחייהם של שני אזרחים שנרצחו בגלל הפקרות זו".

במטה "נלחמים על הצפון" הוסיפו על הדברים והצהירו כי "אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל ימחה על ממשלת וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה". הם איימו למחות על התנהלות ממשלה, וציינו כי "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית".