ראש מועצת שומרון שמע את הנאום של יהודה פוקס ונעלב דווקא מהרמטכ"ל

יוסי דגן תקף את הרמטכ"ל לאחר שזה לא מחה על דברי אלוף פיקוד מרכז היוצא כנגד ההתיישבות. ראש המועצה על הרצי הלוי: "שמע את הדברים ולא מחה - שותפות ביריקה על תושבי יו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 17:09 ג בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 09/07/24 17:15

ראש מועצת שומרון שמע את הנאום של יהודה פוקס ונעלב דווקא מהרמטכ"ל
יוסי דגן |, צילום: Sraya Diamant,Flash90

יממה לאחר נאום מעורר הסערה של אלוף פיקוד מרכז היוצא, התראיין הבוקר (ג') ראש מועצת שומרון יוסי דגן לגלי צה"ל. במהלך הדיון, דגן יצא כנגד פוקס על כך שלטענתו תקף את ההתיישבות, ובנוסף הביע ביקורת על הרמטכ"ל בטענה שלא מחה על דבריו של האלוף.

ציבור המתיישבים: "הכי שומר חוק בארץ"

ראש המועצה הבהיר בתחילה כי "לאלוף פוקס יש זכויות רבות בהגנה על המולדת לאורך שנים ולא ניקח אותם ממנו". אך לטענתו הנאום היה מאכזב, פוגעני ומעליב: "האם מפקד מחוז במשטרה היה מעז להשתלח בראש העיר של תל אביב בגלל מעשי פשיעה בברים? מה זו החוצפה הזו? האם פעם העליתם ראש עיר לא מיו"ש כדי לתקוף אותו על דבר כזה? הציבור שלנו הוא הכי שומר חוק בארץ! זו יריקה בפרצוף של הנופלים מיו"ש".

יהודה פוקס בטקס הפרידה

יהודה פוקס בטקס הפרידה, צילום: דובר צה"ל

דגן על הרמטכ"ל ודובר צה"ל: שותפות ביריקה על תושבי יו"ש

דגן המשיך ותקף את הרמטכ"ל: "אני בעיקר פגוע מהרמטכ"ל שישב שם ליד, שמע את הדברים ולא מחה ומכך שדובר צה"ל הוציא את הדברים הללו, זו שותפות ביריקה על תושבי יו"ש". ראש המועצה הוסיף וקישר את הנאום הנוכחי למקרה שבו נמנעה מתא"ל במיל' וינטר הזכות לדבר בטקס מחשש שידבר דיבורים פוליטיים: אם לתא"ל עופר וינטר לא נותנים לדבר בלבוש אזרחי, היה לפחות לא צריך לתת לאלוף פוקס לשאת על מדים את הנאום הפוליטי הזה ובטח שלא לדברר אותו".

הרמטכ"ל הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף דגן: "ניצול מעמד צבאי וניצול של מדי צה"ל על ידי אלוף מכהן וסגירת חשבונות פוליטיים עם שרים ועם נבחרי ציבור זה כשל ערכי. מי שרוצה להיות יאיר גולן 2, שיתכבד, יפשוט את מדיו ויעשה את זה בזירה הפוליטית. זה דבר ברור שאין כדוגמתו. אלוף בצה"ל מרשה לעצמו לצטט נתונים שקריים ומדביק את האחריות על כל הציבור הזה ועל כל ההנהגה של הציבור הזה".