תשי"ח-תשפ"ד בגיל 66 בלבד: הרב יהודה דרעי הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: הרב יהודה דרעי, רבה הראשי הספרדי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הלך לעולמו והוא בן 66 | שר הדתות: "הרב דרעי זצ"ל היה מגדולי מורי ההוראה בדורנו, עולם הרבנות והתורה איבד היום אחד ממנהיגיו הבולטים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/07/24 15:22 ג בתמוז התשפד

בגיל 66 בלבד: הרב יהודה דרעי הלך לעולמו
הרב יהודה דרעי נואם בעצרת יום ירושלים בישיבת מרכז הרב, יום ירושלים תשע"ד, צילום: צילום מסך מרכז הרב

ברוך דיין האמת: הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הלך היום (ג') לעולמו והוא בן 66. בחודש שעבר אושפז הרב במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה בירושלים במצב קשה בעקבות זיהום ברגלו, ואחרי החמרה קריטית במצבו הוא נפטר. הלווייתו של הרב יהודה דרעי ז"ל תצא ב-20:00 מישיבת "פורת יוסף" ברחוב יוסף בן מתתיהו בירושלים לבית העלמין סנהדריה.

עלה לארץ בגיל 10, שימש כרבה הראשי של באר שבע 27 שנים

הרב דרעי נולד בשנת 1958 במקנס שבמרוקו, וכשהיה בן 10 עלתה המשפחה לישראל והשתקעה בבת ים. אריה דרעי, יו"ר ש"ס, הוא אחיו. הרב יהודה למד בישיבת פורת יוסף הספרדית, בישיבת עטרת ישראל הליטאית ובמכון הרי פישל. את הקריירה הרבנית שלו הוא החל כרב שכונת רמות בירושלים, שם גם עמד בראש הכולל "קול יהודה".

הרב יהודה דרעי, 2017

הרב יהודה דרעי, 2017, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

בשנת 1997 התמנה הרב דרעי לרב העיר באר שבע ומתוקף כך כחבר מועצת הרבנות הראשית. כחבר המועצת הוא שימש כיו"ר הוועדה למועצות דתיות, סת"ם, מילה ומיסיון ויו"ר ועדה לאישור מועמדים לבחינות בדיינות. הרב דרעי תכנן להתמודד על משרת הראשון לציון בבחירות המתקרבות לרבנות הראשית, והוא מחברם של הספרים "אמרי יהדוה", "משנת עזר" ו-"אבני עזר".

שר הדתות: עולם הרבנות והתורה איבד היום אחד ממנהיגיו הבולטים

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, הודיע על פטירתו של הרב דרעי: "בצער כבד ובכאב עמוק קיבלתי את הבשורה המרה. הרב דרעי זצ"ל היה מגדולי מורי ההוראה בדורנו, פוסק הלכה מובהק ומנהיג רוחני דגול. הקים עולה של תורה בעיר באר שבע והפך אותה למרכז תורני משגשג. בחכמתו הרבה ובמאור פניו, ידע הרב לקרב לבבות ולהנגיש את התורה לכל שכבות העם. פסקיו ההלכתיים היו לשם דבר, והוא נודע בגישתו המאזנת והמתחשבת. עולם הרבנות והתורה איבד היום אחד ממנהיגיו הבולטים. יהי זכרו ברוך ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב דרעי במרכז הרב לפני כחודש: