ביהודה ושומרון מגיבים לנאום פוקס: "אלוף הקונספציה הולך הביתה"

אחרי שאמר כי הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ותקף את ההנהגה המקומית והרוחנית של המתנחלים, ביהודה ושומרון מגיבים בחריפות: "מצער אותנו מאוד שהאלוף פוקס שתחת פיקודו נרצחו ילדינו בפיגוע טרור רצחני, בוחר להשתלח במעשים שוליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 19:05 ב בתמוז התשפד

ביהודה ושומרון מגיבים לנאום פוקס: "אלוף הקונספציה הולך הביתה"
מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס, צילום: דובר צה"ל

אלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז היוצא, נאם היום (ב') בטקס הפרידה ממנו ועורר סערה. בנאום התייחס פוקס לפשיעה הלאומנית שהרימה ראש, כך לדבריו, והביע ביקורת חריפה כלפי הנהגת המתנחלים. ביהודה ושומרון לא אהבו את הביקורת ותקפו את פוקס בחריפות.

אסתי ושלום יניב: פוקס בחר להשתלח במקום לקחת אחריות

אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל הי"ד שנרצחו בחווארה, כתבו: "מצער אותנו מאוד שהאלוף פוקס שתחת פיקודו נרצחו ילדינו בפיגוע טרור רצחני, בוחר להשתלח במעשים שוליים שאינם מייצגים אפילו לא מיעוט מתושבי יו"ש. במקום לקחת אחריות על תקופה מהקשות שהיו ביו"ש תחת פיקודו ולדבר על הטרור שמרים ראש פעם אחר פעם בחר פוקס להתעלם מנושא זה. אין לנו אלא להצטער על דבריו של פוקס ולקוות לימים טובים יותר".

אסתי ושלום יניב

אסתי ושלום יניב, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חבר הכנסת צבי סוכות כתב: "אלוף הקונספציה הולך הביתה. מי שתולה את הביטחון בחוזקה של הרשות הפלסטינית וחושב שהחשש מ-82% תומכי חמאס הוא 'זריעת פחד' מיותרת היה אחראי על ביטחון היהודים ביו"ש עד היום. ‏שלום ולא להתראות".

סון הר-מלך: מקווה שבלוט יבין שהסכנה האמיתית מגיעה מהערבים ולא מהמתיישבים

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, שבעלה שולי נרצח בפיגוע ירי, כתבה: "דבריו של האלוף פוקס בטקס פרישתו מצה"ל מדאיגים ומסוכנים. זהו נאום התהליכים של יאיר גולן על סטרואידים - ניתוק מוחלט מהמציאות בשטח והפניית אצבע מאשימה לכיוון הלא נכון. אני מקווה שהאלוף בלוט, מחליפו של פוקס, יבין שהסכנה האמיתית מגיעה מהערבים ולא מהמתיישבים היהודים".

צפו בנאום פוקס: