יהודה פוקס: הפשיעה הלאומנית מרימה ראש, הנהגת המתנחלים אימצה את דרכי האויב

מפקד פיקוד מרכז היוצא, אלוף יהודה פוקס, התיר את הרסן בנאום הפרישה: "בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש, ובחסות המלחמה ויצר הנקמה זרעה פורען ופחד בתושבים הפלסטינים. ההנהגה המקומית מורתעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 18:41 ב בתמוז התשפד

יהודה פוקס: הפשיעה הלאומנית מרימה ראש, הנהגת המתנחלים אימצה את דרכי האויב
יהודה פוקס בטקס הפרידה, צילום: דובר צה"ל

במפקדת פיקוד המרכז מתקיים היום (ב') טקס החלפת מפקד פיקוד המרכז. אלוף יהודה פוקס, המפקד היוצא, נאם בטקס והתייחס לפשיעה הלאומנית, כך לדבריו, והביע ביקורת חריפה כלפי הנהגת המתנחלים. "בחודשים האחרונים כמו גם בשבוע האחרון, הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ובחסות המלחמה ויצר הנקמה זרעה פורען ופחד בתושבים פלסטינים שלא היוו כל איום", אמר פוקס. מי שיחליף את פוקס בתפקיד הוא אלוף אבי בלוט, בוגר עלי.

צפו בנאום פוקס:

פוקס טען כי ההנהגה המקומית חלשה וכי היא מאמצת את דרכי האויב. "לדאבוני, ההנהגה המקומית וההנהגה הרוחנית ברובה, לא ראתה כמונו את האיום. היא מורתעת ולא מוצאת את הכוחות לצאת בגלוי ולפעול לאור ערכי היהדות שהיא מחנכת את ילדיה לאורם. גם אם הפורעים הינם מיעוט, הרי שהשותקים נוכח פשעיהם, אינם מוציאים אותם ואת מעשיהם מן הכלל ומכניסים בכך את הביקורות כלפי כולם. זו איננה יהדות בעיני. לפחות לא זו עליה גדלתי אני בבית אבי ואמי. זו אינה דרכה של תורה. מדובר על אימוץ דרכי האויב והליכה בחוקותיו. זו הייתה אחריותי לפעול. וגם כאן למרבה הצער, לא תמיד הצלחתי".

פוקס: "יכולתו של הפיקוד לעמוד במשימותיו תלויה גם בקיומה של רשות פלסטינית מתפקדת וחזקה"

בנאומו אמר פוקס כי "יכולתו של הפיקוד לעמוד במשימותיו תלויה גם בקיומה של רשות פלסטינית מתפקדת וחזקה, בעלת מנגנוני ביטחון אפקטיביים השומרים על החוק והסדר". לדבריו, "זוהי נקודת המוצא של מפקד הפיקוד והיא נשענת על החלטת ממשלה על אף אתגרי הביטחון, והם רבים. ערעור יזום של המציאות הביטחונית בזירה זו, בתקופה זו, מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל".

הרמטכ"ל נכח בטקס, ופוקס לא חסך בביקורת נגד מי שביקר אותו ורמז להנהגה הפוליטית. "אני בוש ונכלם כמפקד אבל קודם כל כאזרח מהתקפות הפרועות שאתה חווה. זוהי שיטה שיש מי שאימץ אותה גם כאן: דברים איומים נאמרים ואז מגיעה התנצלות רפה או חיזוק וחיבוק כוחות צה"ל, עד להתקפה הפרועה וחסרת האחריות הבאה. אתה מנהיג את צה"ל ומוביל את בטחון ישראל בתקופה מורכבת בה אתה מותקף גם על ידי חברים לגוף שמתווה את הדרך".