גלנט למשפחות חטופים: "עושים הכל כדי לממש את ההזדמנות שנוצרה"

עם התנעת המגעים לעסקת חטופים מחדש, שר הביטחון גלנט נפגש עם משפחות חטופים ואמר: "עלינו לעשות הכל על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה כרגע. הלחץ הצבאי יצר את התנאים שמאפשרים להתקדם לעסקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 18:16 ב בתמוז התשפד

גלנט למשפחות חטופים: "עושים הכל כדי לממש את ההזדמנות שנוצרה"
שר הביטחון יואב גלנט, צילום: דובר צה"ל

עם התנעת המגעים לעסקת חטופים מחדש, שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (ב') עם משפחות חטופים. השר גלנט הדגיש בפניהם את מחויבותה של מערכת הביטחון לנצל את ההזדמנות שנוצרה להגעה להסדר: "מערכת הביטחון על כלל גופיה רואה בהשבת החטופים יעד מרכזי שיש להתקדם להשגתו ועלינו לעשות הכל על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה כרגע".

גלנט אמר עוד לבני המשפחות: "עושים הכל כדי לממש את ההזדמנות שנוצרה. הלחץ הצבאי יצר את התנאים שמאפשרים להתקדם לעסקה, מערכת הביטחון תדע גם לעצור וגם לחזור להילחם בכל מקום בעזה ככל שידרש. עלינו לנצל את הלחץ הצבאי כדי להניע את העסקה ולא להחמיץ אותה".

סמוטריץ': העסקה הזאת היא תבוסה והשפלה של ישראל וניצחון של סינוואר

לצד הקול של גלנט, יש שותפים בממשלה המתנגדים לעסקה. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הביא היום לישיבת הסיעה של הציונות הדתית את תמונתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ואמר כי "זאת התמונה שנקבל בעזה אם חס וחלילה נחתום על העסקה המופקרת. העסקה הזאת היא תבוסה והשפלה של ישראל וניצחון של סינוואר".

לדברי שר האוצר, העסקה "תגזור למוות את דינם של 90 חטופים וחטופות שאינם חלק מהעסקה והיא תביא לאלפי נרצחים שימותו בטבח הבא של סינוואר והחמאס. אדוני ראש הממשלה, זה לא הניצחון המוחלט. זה הכישלון המוחלט. לא נהיה חלק מעסקה של כניעה לחמאס. עם ישראל, המשפחות השכולות ולוחמי צה"ל דורשים ניצחון. אסור לנו לאכזב אותם. אסור לנו לסכן את המדינה".

סמוטריץ' מחזיק את תמונת סינוואר: