כבר בשבוע הבא: צה"ל יגיש אלפי צווי גיוס לבחורים חרדים לאישור שר הביטחון

אחרי הרמז של גפני על פירוק הממשלה ובצל פסיקת בית המשפט העליון, בצה"ל נערכים להגיש לאישורו של שר הביטחון גלנט 3,000 צווי גיוס לבחורים חרדים | הרמז של גפני על פירוק הממשלה: "לשם אנחנו הולכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 15:23 ב בתמוז התשפד

כבר בשבוע הבא: צה"ל יגיש אלפי צווי גיוס לבחורים חרדים לאישור שר הביטחון
הפגנות חרדים נגד גיוס,, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לקראת פיצוץ: צה"ל מתכנן להגיש לאישור שר הביטחון כבר בשבוע הבא כ-3,000 צווי גיוס לבחורים חרדים, כך פורסם היום (ב') ב-i24NEWS.

היועמש"ית: על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין

כזכור, תשעת שופטי בג"ץ שדנו בעתירות נגד חוק הגיוס פסקו פה אחד כי על המדינה לגייס את בני הישיבות, כמו גם לעצור את תקצוב הישיבות. השופטים קבעו בפסק הדיו כי "בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם".

מאוחר יותר, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הורתה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. בהודעה שמסרה מיארה נכתב: "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו".

גפני: "לשם אנחנו הולכים"

בדיון שהתקיים היום בכנסת, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, רמז בכוונתו לפרק את הממשלה בקרוב. "כוחי חלש", אמר גפני במהלך דיון של הוועדה. הרמז מגיע בעקבות המשברים הקואליציוניים השונים, סוגיית הגיוס ועוד סוגיות שונות. חבר הכנסת נאור שירי השיב לגפני: "אם אתה חלש אפשר לפזר את הבניין הזה". גפני השיב: "לשם אנחנו הולכים",שירי שאל בשנית: "לאן?". גפני חתם: "למה שאמרת עכשיו".