פרשת "רצח מחבל הנוח'בה": הפרקליטות מפרסמת הבהרה חריגה

פרקליטות המדינה מפרסמת הבהרה בנוגע לחייל שחשוד לכאורה ברצח מחבלי הנוח'בה וטוענת: "נמצאו התבטאויות כתובות שלו מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים ובמעשי אלימות שלא במסגרת הלחימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 21:09 א בתמוז התשפד

פרשת "רצח מחבל הנוח'בה": הפרקליטות מפרסמת הבהרה חריגה
בית בכפר עזה לאחר הטבח | , צילום: Gili Yaari,FLASH90

לאור מידע רב שפורסם ברשתות החברתיות ובתקשורת אודות החקירה שמנהלת משטרת ישראל בחשד ל"רצח מחבל נוח'בה", פרקליטות המדינה מפרסמת באופן חריג הבהרה: בחודש דצמבר 2023 נפתחה חקירה בעקבות מידע שהתקבל אודות גניבת נשקים מלוחמי ימ"מ שנהרגו בקרבות ב-7 באוקטובר. בעקבות המידע, נערכה חקירה שהובילה להגשת כתב אישום נגד ר' בעבירות אמל"ח והתחזות, והוא נעצר עד תום ההליכים.

מחבלי נוחבה עצורים

מחבלי נוחבה עצורים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

החשוד התוודה לכאורה על הריגתם של המחבלים

חשוד נוסף, ס', נחקר אף הוא ובמסגרת חקירתו נמצאו התבטאויות כתובות שלו מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה.

לאחר בחינת הדברים הוחלט כי הודעות אלה, בהן החשוד מתוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירתו באזהרה. במהלך חקירתו הוברר, כי מדובר לכאורה בדברי רהב. עוד נוסיף, כי בחיפוש שנערך בביתו של החשוד ס' נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך.

החשד: בעקבות סרטון בו נראה חשוד מכה פלסטיני ברכבו

אשר לחשד הנוגע לרצח פלסטיני והשלכתו באזור עוטף עזה, הנוגע בעיקר לחשוד ר': כאמור, ר' עצור עד לתום ההליכים בגין כתב האישום בתיק האמל"ח. החשד הנוכחי נגדו עלה בעקבות סרטון בו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זו התווספו ראיות לכאורה נוספות. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה.

בימ"ש השלום בת"א קבע בהחלטתו לאשר את צווי החיפוש והמעצר נגד ר' ואחרים, כי "קיים במקרה זה חשד סביר לביצוע עבירה של רצח, וזאת בנסיבות הרגישות שתיאר בפניי נציג המבקשת, ביומה הראשון של המלחמה. נוכח אותן נסיבות רגישות, ניתן להבין את התמשכות הליכי החקירה והעובדה שהבקשות שבפניי הובאו רק בחלוף מספר חודשים מהמועד בו הסתיים הליך של תיק חקירת נסיבות מוות".