יצא לחנות, לקה בדום לב באמצע הרחוב - ובעל המכולת הציל את חייו

אשר אפינזר לקה בדום לב והתמוטט ברחוב, בעל המכולת שהבחין במתרחש הזעיק את צוותי מד"א שהצילו את חייו. השבוע הוא נפגש עם הצוותים והודה להם

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 20:58 א בתמוז התשפד

יצא לחנות, לקה בדום לב באמצע הרחוב - ובעל המכולת הציל את חייו
בעל המכולת קרא לצוותי מד"א והציל את חייו, צילום: Platoo Studio,Shutterstock

בעוד יום רגיל לכאורה, אשר אפינזר, בן 55 יצא מביתו שבנתיבות למכולת הסמוכה אליו. טרם כניסתו ובסמוך למכולת, לקה אשר בדום לב והתמוטט ברחוב. בעל המכולת שראה אותו מתמוטט לנגד עיניו, ניגש אליו, הבין שהוא מחוסר הכרה והתקשר למוקד החירום 101 של מד"א.

בעל המכולת ביצע עיסויים באשר

במוקד, מד"א הנחו אותו כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסיות, ובמקביל הזניקו למקום אופנוענים של מד"א וניידת טיפול נמרץ. תוך כדי העיסויים שבעל המכולת ביצע, הגיע במהירות למקום עדיאל אזולאי, חובש כונן מד"א שהחליף אותו והמשיך בפעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שלושה שוקים חשמליים ממכשיר מפעם (דפיברילטור).

עדיאל ואשר

עדיאל ואשר | צילום: דוברות מד"א

לאחר התאוששות - נפגש אשר עם הצוותים שהצילו את חייו

לעדיאל הצטרפו צוות אמבולנס מד"א, חובש כונן מד"א מעוז ויברמן וניידת טיפול נמרץ בראשות פראמדיקית מד"א הדר קולטקר שנתנה לו עוד שוק חשמלי אחד שאחריו ליבו שב לפעום והוא פונה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה, שם הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי שלאחריו אשר התאושש וחזר לביתו. לפני כשבוע, לאחר התאוששות והרבה התרגשות, ניפגש אשר עם צוותי מד"א שהצילו אותו בתחנת מד"א בנתיבות כדי להודות להם.

אשר אפינזר: "אף אחד לא חושב שהוא יקבל דום לב כשהוא עושה הליכה רגילה למכולת ליד הבית שלו. חשבתי שזה עוד יום רגיל והערנות של האנשים סביבי הייתה השלב הראשון בהצלה שלי. אין לי מילים להודות לכם שפעלתם במהירות, ידעתם מה לעשות שלב אחרי שלב והצלתם לי את החיים. אני כל כך שמח לראות אתכם היום, מודה לכם מכל הלב".

"אין יותר מספק מזה"

עדיאל אזולאי, חובש כונן מגן דוד אדום: "אין יותר מספק מלראות אותך היום מחייך אליי כי הפעם האחרונה שנפגשנו היית מחוסר הכרה והסימן חיים היחידי שנתת היה לאחר פעולות החייאה מאומצות ליבך שב לפעום. הכל קרה כל כך מהר מהרגע שהחובשת במוקד מד"א הדריכה את בעל המכולת איך לבצע פעולות החייאה ועד שניידת טיפול נמרץ פינתה אותך, רק מראה שאבחון מהיר מציל חיים. אני רואה אותך עם עיניים נוצצות ואני מתרגש לא פחות ממך. אין יותר שליחות מזה".
--

החובש הגיבור שנפצע, ארכיון צילום: דוברות מד"א