שר הביטחון גלנט: "אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח"

השר נפגש עם לוחמי השריון בפסגת החרמון ואמר: "למעלה ממחצית המפקדים בדרום לבנון חוסלו. אנחנו בימים קריטיים להפעלת כוחנו מול אויב שמבין רק את הדרך הזאת. גם אם נגיע להסדרה בדרום, כאן נמשיך להילחם עד שנביא את חיזבאללה להסדרה ונשיב את התושבים בביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 18:36 א בתמוז התשפד

שר הביטחון גלנט: "אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח"
גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מבצעית בפסגת החרמון, יחד עם מפקד אוגדה 210 תת-אלוף יאיר פלאי, סגן מפקד חטיבה 188 סגן-אלוף עודד עדני ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת החרמון ובגזרת הר דב.

השר גלנט קיבל מהמפקדים סקירה על תוקפנות חיזבאללה בגזרה ועל ניסיונות ההתבססות של איראן ושלוחיה ברמת הגולן. שר הביטחון עמד על הפעולות ההתקפיות למול ניסיונות אלו, ובפרט גורמי הטרור במרחב.

גלנט והלוחמים

גלנט והלוחמים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט: "המטרה המרכזית - לשחוק את מוכנות האויב"

בהמשך, שר הביטחון שוחח עם לוחמי גדוד 53 בשריון. השר גלנט שמע על הלחימה ברצועת עזה ועל חיזוק המוכנות לאפשרות של פעולה נגד חיזבאללה, והדגיש בפני הכוחות כי מטרתם המרכזית היא לשחוק את מוכנות האויב ולחזק את מוכנות צה"ל לכל התפתחות אפשרית.

"היעד שלכם זה לגרום לכך שהמוכנות שלכם עולה והשחיקה של האויב מביאה לירידה ביכולת שלו באופן יומי", אמר שר הביטחון, "אני נתתי הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון – אלה שתי גזרות נפרדות. גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים ואני מקווה מאוד שנצליח להגיע לזה בדרום, זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך והדבר הזה הוא שמביא את התוצאות".

גלנט בחרמון

גלנט בחרמון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט: "אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח"

"יש לחיזבאללה 450 הרוגים ביחד עם הארגונים הפלסטיניים, הם מרגישים את זה טוב, 15 מח"טים ומעלה שחוסלו, כולל 3 מפקדי האוגדות – זה למעלה מ-50 אחוז מהסד"כ מפקדים בדרום לבנון של חיזבאללה, זה דבר מאוד מאוד משמעותי והתוצאות ניכרות לעין".

לדברי גלנט, "אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח, האויב שלנו הוא מבין רק כוח – אתה פוגע בו, אתה שוחק אותו, אתה לוקח לו נכסים גם בעזה, גם בלבנון - הוא מבין, אתה לא עושה את זה - הוא יותר רגוע. ולכן, אתם רואים מה קורה, הם מתעוררים בבוקר עם מח"ט או מפקד אוגדה שהלך וזה ימשיך ויקרה ככל שצריך, אתם תעשו את העבודה שלכם ותתכוננו".