גלנט תקף בדיון על ההארכת השירות הסדיר: "עושים פוליטיקה במקום להגיע להסכמות"

שר הביטחון חטף ביקורת מחבריו לממשלה, ולא נשאר חייב: "מול האיום הגובר בצפון - מסרבים להאריך את שירות הסדיר, מול הטרור ביו"ש - מסרבים להאריך את גיל הפטור ממילואים, מול התוקפנות האיראנית - עושים פוליטיקה במקום להגיע להסכמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 14:33 א בתמוז התשפד

גלנט תקף בדיון על ההארכת השירות הסדיר: "עושים פוליטיקה במקום להגיע להסכמות"
גלנט בכנסת, מאי 2024, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הממשלה דנה היום (א') בהארכת שירות החובה, דיון נפיץ בצל משבר חוק הגיוס. שר הביטחון גלנט, היחיד מבין חברי הקואליציה שהתנגד להחלת הרציפות על מתווה הגיוס של גנץ, קיבל ביקורת מהשרים והשיב להם. בין היתר אמר גלנט: "מול האיום הגובר בצפון - מסרבים להאריך את שירות הסדיר, מול הטרור ביו"ש - מסרבים להאריך את גיל הפטור ממילואים, מול התוקפנות האיראנית - עושים פוליטיקה במקום להגיע להסכמות".

"תקדיש את אותה האנרגיה שאתה מקדיש להארכת השירות ל-36 חודשים בשביל להעביר את חוק הגיוס"

השרים קרעי, סילמן ואלי כהן טענו בפניי גלנט טענות שונות. קרעי אמר: "מגיע לכאן שר הביטחון ודורש דבר שחשוב לביטחון המדינה. זה חשוב לכולנו. אבל את זה הוא מוכן להעביר גם בלי האישור של גנץ. אבל חוק אחר שגם צפוי לגייס חיילים, שאם לא יעבור, יגרום למלחמת עולם, בין היתר בגלל החוק הזה, ויביא להפלת הממשלה, מה שיפגע בביטחון המדינה וייתן ניצחון לסינוואר, כאן אומר שר הביטחון - 'בלי אישור של גנץ אני לא מוכן' - הכיצד? הסכמה רחבה זה שם קוד לתת לגנץ פתח להפלת הממשלה", כך על פי דיווח של מיכאל שמש.

לוחמים, בקרוב גם בעלי פרופיל 64?

לוחמים, צילום: Michael Giladi,Flash90

השרה עידית סילמן הוסיפה על קרעי: "בממשלה הקודמת שהייתי בה, אף אחד לא חיפש הסכמה רחבה. גם לא שר הביטחון גנץ", ושר החוץ לשעבר אלי כהן הוסיף משלו: "בתור שר האנרגיה אני פונה אליך שר הביטחון שתקדיש את אותה האנרגיה שאתה מקדיש להארכת השירות ל-36 חודשים בשביל להעביר את חוק הגיוס".

גלנט בגבול עזה