מטחים כבדים לגליל: פצוע קשה מרסיסים, שריפות מתפשטות במספר מוקדים

אחרי חיסולו של בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה במרחק 100 קילומטרים מהגבול, בחיזבאללה ירו מטח טילים כבד לעבר הגליל | גבר כבן 28 נפצע קשה מרסיסים, שריפות פרצו באיזור קדמת הגליל, כפר זיתים, לביא והזורעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 10:09 א בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 07/07/24 12:50

מטחים כבדים לגליל: פצוע קשה מרסיסים, שריפות מתפשטות במספר מוקדים
השריפה בצפון | , צילום: כבאות והצלה מחוז צפון

בעקבות ירי טילים לאיזור, אזעקות רבות הופעלו באזור כרמיאל והגליל התחתון בשעה 10:00. הדי פיצוצים באיזור, בין השאר בעקבות יירוטים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז רפואי צפון, גבר בן 28 במצב קשה עם פציעה מרסיסים.

לוחמי האש ממחוז צפון בסיוע צוותים מרט"ג, קק"ל, טייסת הכיבוי האווירית "אלעד" ומסוק משטרתי פועלים ב-2 מוקדי שריפות משמעותיים בעקבות המטח לגליל התחתון. סמוך לכפר זיתים - 5 צוותי כיבוי, 6 מטוסים, מסוק משטרתי וצוותים מקק"ל ורט"ג פועלים לבלימת התפשטות האש. סמוך לקיבוץ לביא - 5 צוותי כיבוי, רט"ג וקק"ל בריכוז מאמץ לבלום את השריפה ולמנוע התפשטות ליער.

20 שיגורים מלבנון לישראל

דובר צה"ל אישר כי זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הגליל התחתון, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בין היישובים בהם הופעלה אזעקה ניתן למצוא את לביא, מצפה נטופה, גבעת אבני, שדה אילן, רביד ובית רימון.

תיעוד מהשריפות בצפון

תיעוד מהשריפות בצפון צילום: כב"ה צפון

נזכיר כי אמש חוסל המחבל מית'ם מצטפא אלטער במרחק של 100 קילומטרים מהגבול. צה"ל תקף אותו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב בעלבכ. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה ולקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. בצה"ל ציינו כי מית'ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני.