מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הנתונים נחשפים: פחות מחמישית מהמפונים בבתי מלון, קריית שמונה במקום הראשון

מתוך 143,000 האזרחים שזכאים לפינוי, ביוני האחרון מספר המפונים השוהים בבתי מלון עמד על כ-22,000, כך על פי דו"ח מרכז המידע והמחקר של הכנסת. מעל 50,000 מפונים בחרו לשוב לביתם במהלך חודשי המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 08:28 א בתמוז התשפד

הנתונים נחשפים: פחות מחמישית מהמפונים בבתי מלון, קריית שמונה במקום הראשון
מפוני בארי במלון בים המלח, אוקטובר 2023, צילום: Yossi Zamir,Flash90

מפונים, תמונת מצב: מרכז המחקר והמידע של הכנסת ניפק דו"ח על האזרחים מהדרום והצפון שהתפנו מביתם בעקבות המלחמה לפי בקשה של ח"כ דבי ביטון ממפלגת יש עתיד, דו"ח שפורסם בעיתון "ישראל היום". לפי הנתונים, נכון לחודש יוני האחרון, כ-143 אלף אזרחים התפנו מביתם ובתוכם 68,500 מפונים מהצפון ו-74,500 מגבול הדרום.

נכון ליוני האחרון: רק כ-18% מהמפונים שוהים בבתי מלון

המפונים זכאים מהמדינה למימון מגורים שהוא כולל פינוי למלונות או מתקני קליטה שונים. מי שבחר לא להתגורר במתקנים שהמדינה הציעה מקבל מענק אכלוס של אלפי שקלים בכל חודש. מהנתונים עולה כי נכון ליוני האחרון רק 22,800 אזרחים, רובם מהצפון, שהם כ-18% מכלל המפונים בעת הנוכחית, שהו במלונות. השאר חזרו לביתם או מצאו פתרון ביניים כמו השכרת דירה או שהייה בדירות של קרובים. בנוגע למפונים מהדרום, נכון ליוני האחרון, מתוך כ-74,500 זכאים לפינוי, כ-70 אלף מפונים שבו לביתם או נמצאים בפתרונות ביניים ורק 5,200 מפונים עדיין שוהים בבתי מלון.

שריפות ענק בקריית שמונה בגלל טילי חיזבאללה |

שריפות ענק בקריית שמונה בגלל טילי חיזבאללה | , צילום: David Cohen,Flash90

נכון ליוני האחרון, מתוך כ-68,500 זכאים לפינוי מהצפון, 11,000 תושבים חזרו לביתם או נשארו בו. 17,600 נוספים שוהים בבתי מלון והשאר נמצאים בפתרונות ביניים. קריית שמונה היא העיר עם כמות המפונים הגדולה ביותר בבתי המלון. כ-40% מאוכלוסיית העיר שוהים במלונות השונים ברחבי הארץ.

האמירה שעוררה סערה: "הממשלה הזו עשתה בשנה הזו דברים מדהימים"

כזכור, בחודש יוני, השרה מירי רגב התראיינה לרדיו כל חי בנושא פעילות הממשלה ועוררה סערה. לדבריה בשנה האחרונה "הממשלה הזו עשתה בשנה הזו דברים מדהימים". עוד הוסיפה ואמרה "כל כך הרבה אנשים נמצאים במלונות, הכל ממומן על ידי הממשלה" אמרה רגב בגאווה, "היא שמה תקציב לשיקום הצפון והדרום. אנחנו שמנו תקציבים לרכבת מקריית שמונה ועד אילת, טיפול בכבישים אדומים. עכשיו פותחים מערכות חינוך ופותחים בתי ספר" אמרה רגב על פועלה של הממשלה.