הלך לעולמו יצחק יפעת - גיבור תמונת "הצנחנים הבוכים" בכותל

במהלך השבת הלך לעולמו הצנחן המיתולוגי מהתמונה האייקונית של "הצנחנים הבוכים" בכותל המערבי. במלאת 50 שנה לשחרור ירושלים אמר: "אם נצטרך להילחם על הכותל שוב, נעשה זאת שוב, חברי ואני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/24 23:02 ל בסיון התשפד

הלך לעולמו יצחק יפעת - גיבור תמונת "הצנחנים הבוכים" בכותל
הצנחן המיתולוגי, צילום: דוד רובינגר לשכת העיתונות הממשלתית

גיבור מיתולוגי: במהלך השבת הלך לעולמו בגיל 81 יצחק יפעת, מי שהופיע במרכז התמונה ההיסטורית של "הצנחנים הבוכים" בכותל המערבי בעת שחרור ירושלים. יפעת, מבין הלוחמים הראשונים שפרצו לעיר העתיקה, היה בן 24 במהלך המלחמה, אך גם 50 שנים לאחר מכן אמר כי: "אם נצטרך להילחם על הכותל שוב, נעשה זאת שוב, חברי ואני. כן, אפילו בגילי המתקדם".

הצלם העיד: המצולמים כלל לא בכו

התמונה האייקונית הפכה במהלך השנים לאחת התמונות המפורסמות ביותר, ולתמונה המסמלת את שחרור הכותל ואת מלחמת ששת הימים. כאמור, התצלום מוכר גם בכינוי "הצנחנים הבוכים", אולם הצלם דוד רובינגר, שצילם את התמונה ב-7 ביוני 1967 אמר כי המצולמים לא בכו בתיעוד התמונה.

העימות סביב הלוחם השלישי בתמונה - והפשרה

מימינו של יפעת נראה חייל נוסף מגדוד 66 של חטיבת הצנחנים 55 - חיים אושרי, ומשמאלו של יפעת נראה צנחן שלישי אשר על זהותו קיימת מחלוקת. אחרי שבמשך שנים נטען כי הצנחן השלישי בתמונה הוא ציגי (ציון) כרסנטי, משפחתו של החייל אברהם בורשטיין ז"ל טענה כי הוא הצנחן המופיע משמאל. הוויכוח הגיע לבית המשפט ועבר אינספור ערכאות משפטיות, אך לפני חצי שנה בית המשפט הכריע שלא להכריע: - שני הצדדים יוכלו להחליט שאביהם עומד מאחורי התמונה ההיסטורית.