השם החדש של משרד החקלאות: "מדינת ישראל לא יכולה להישאר מאחור"

הממשלה אישרה הצעת מחליטים לפיה ישונה שמו של משרד החקלאות ל-"משרד החקלאות וביטחון המזון" | ההסבר: "המשרד יוביל לראשונה בישראל את תוכנית ביטחון המזון ל-25 שנה קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 14:07 כד בסיון התשפד

השם החדש של משרד החקלאות: "מדינת ישראל לא יכולה להישאר מאחור"
אבי דיכטר, צילום: Yossi Aloni,Flash90

הממשלה אישרה היום (א') הצעת מחליטים לשנות את שמו של "משרד החקלאות ופיתוח הכפר" ל-"משרד החקלאות וביטחון המזון". מדובר בהצעה שמקדם שר החקלאות, אבי דיכטר, ובין היתר ישונה שמו של השר מ-"שר החקלאות" ל-"שר החקלאות וביטחון המזון".

"ביטחון מזון הוא מונח שתופס אחיזה במדינות מתקדמות רבות בעולם"

בלשכתו של השר הסבירו כי "העיסוק בשינוי השם איננו מהותי והוא רק מרכיב בשינוי האסטרטגיה". לפי התכנית החדשה, "המשרד יוביל לראשונה בישראל את תוכנית ביטחון המזון ל-25 שנה קדימה כשלב ראשון. ביטחון מזון הוא מונח שתופס אחיזה במדינות מתקדמות רבות בעולם, שעובר, לאור שינויי האקלים, מהיצעים לביקושים, נוכח קיטון בתנובות הגידולים החקלאיים. מדינת ישראל לא יכולה להישאר מאחור בתחום ביטחון המזון".

חקלאי בעוטף עזה, ארכיון

חקלאי בעוטף עזה, ארכיון, צילום: Flash90,Flash90


"משרד החקלאות מופקד על הייצור של התוצרת החקלאית בתחום המזון הגולמי ועל הרגולציה של הייבוא של אותה תוצרת. מדובר במוצרים בעלי חיי מדף מוגבלים בזמן, בשונה מהמזון המעובד שבאחריות משרדים אחרים. משרד החקלאות גם מופקד על מלאי החירום של מדינת ישראל בתחום מוצרי הגלם כמו חיטה ומזון לבעלי חיים. לצערנו אנחנו באיחור בקביעת משרד ממשלתי שיוביל את התחום בישראל והמועצה לביטחון לאומי קבעה שמשרד החקלאות יוביל את הנושא. זוהי גם עמדתו של ראש הממשלה מזה זמן. לפיכך במשרד החקלאות בהובלת השר אבי דיכטר, החליטו להירתם ולהוביל את ההתמודדות עם אתגר לאומי זה", כתבו.