בחירות לרבנות הראשית

למרות שיחצה את גיל 70: הרב איגרא דורש שתישאר לו האופציה להתמודד למשרת הרב הראשי

בתחילת חודש אוגוסט יחצה הרב אליעזר איגרא את גיל המקסימום להתמודד בבחירות לרבנות הראשית ויגיע לגיל 70 | במכתב לבג"צ דורש הרב: "חשוב שנקודה זו תעמוד בפני בית המשפט הנכבד"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/06/24 12:38 כד בסיון התשפד

למרות שיחצה את גיל 70: הרב איגרא דורש שתישאר לו האופציה להתמודד למשרת הרב הראשי
הרב אליעזר איגרא, 2016, צילום: Mark Neyman/GPO

הבחירות לרבנות הראשית נדחו ונדחו, וביום שני הקרוב - כ"ה בסיוון, 1 ביולי - הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יסיימו את כהונתם הארוכה. נכון לכתיבת שורות אלה, טרם נקבע תאריך לבחירות. בעקבות הדחיות וגרירת הרגליים הוגשה עתירה לבג"צ בנושא ונקבע דיון בה ליום שלישי הקרוב, 2.7. הרב אליעזר איגרא, דיין בית הדין הרבני הגדול ומי שטרם החליט אם להתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, דורש להצטרף כמשיב לעתירה.

"דחייה נוספת של המועד לבחירת הרבנים הראשיים עשויה, איפוא, להביא לכך שתישלל זכותו של המבקש להיבחר לכהונת רב ראשי"

הרב איגרא, שימונה ביום שלישי לממלא מקום אב בית הדין הרבני הגדול כוותיק הדיינים, יחצה את גיל 70 בעוד כחודש, 9.8.24, ולפי החוק לא יוכל להתמודד על התפקיד בשל החוק שקובע כי "כשיר להיבחר לכהונת הרב הראשי רק מי שבעת הבחירה מלאו לו 40 שנה וטרם מלאו לו 70 שנה".

במכתב כותבים עורכי הדין דב אברמוביץ אופק ברוק, באי כח המבקש, כי "דחייה נוספת של המועד לבחירת הרבנים הראשיים עשויה, איפוא, להביא לכך שתישלל זכותו של המבקש להיבחר לכהונת רב ראשי, זכות שהייתה עומדת לו אילו היו הבחירות מתקיימות במועד שנקבע בחוק. אף אם העתירה תתקבל, הרי לאור העובדה שטרם הורכבה האסיפה הבוחרת ובשל ההיערכות הדרושה לקיום הבחירות, הבחירות עשויות להידחות למועד שלאחר 9.8.24. על כן, בין שתתקבל העתירה ובין שתידחה, תוצאותיה עלולות לפגוע בזכות של המבקש להיבחר, וממילא חשוב שנקודה זו תעמוד בפני בית המשפט הנכבד עת ישקול את הדין בעתירה".