מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ניצחון מוחלט? הקבינט ידע על ההנחיה האוסרת לחסל מחבלים - והסתיר מהציבור

שרי הקבינט ידעו בחודשיים האחרונים על ההנחיה שלא מתירה לחסל מחבלים שאינם משתייכים ארגונית לחמאס או לג'יהאד האסלאמי. במכתב ששלח סמוטריץ' לשרים כבר לפני מספר שבועות נאמר: "מדובר בשגיאה. אין סיבה לסטות מהרציונל של ראשית המלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 11:23 כא בסיון התשפד

ניצחון מוחלט? הקבינט ידע על ההנחיה האוסרת לחסל מחבלים - והסתיר מהציבור
מחבלים נכנעים בעזה, מלחמת "חרבות ברזל", צילום: דובר צה"ל

למרות הבטחת המדינה לבוא חשבון עם כל מי שעסק בטבח 7 באוקטובר או לקח בו חלק, בצה"ל נמנעו מחיסול משתתפים בטבח שאינם משתייכים ארגונית לחמאס או הג'יאהד האסלאמי, מכיוון שלא קיים אישור משפטי לחיסול רוצחים שהשתתפו בטבח ואינם חלק מהארגונים. כך פרסם השבוע עמית סגל.

שרי הקבינט ידעו - והסתירו מהציבור

הבוקר פרסם סגל כי הקבינט ידע על ההנחיה השערורייתית כבר חודשיים, והסתירו זאת מהציבור. במכתב ששלח שר האוצר סמוטריץ' לפני חודשיים לשרים נדרש דיון בעניין: "לדעתי מדובר בשגיאה, מבצעית ומשפטית" תקף סמוטריץ'.

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"מי שהיו שותפים לפלישה, לטבח ולחטיפות מקימים חזקת מסוכנות לטרור וניתן לסכלם. זה היה הרציונל בראשית המלחמה ואיני רואה סיבה לסטות ממנו" כתב שר האוצר. כזכור לפי פרשנות הפרקליטות הצבאית, חיסול ממוקד הוא צעד מניעתי ולכן כיוון שהאזרח אינו חלק מהכוח הלוחם אי אפשר להרוג אותו כנקמה.

חוטפי משפחת ביבס לא יחוסלו

כך למשל, ארגון אדוני השממה לא מוגדר ככוח שנמצא במצב מלחמה עם ישראל. עקב כך, אם יאותרו חוטפי בני משפחת ביבס לא ניתן יהיה לחסלם עד להוכחת סיכון עתידי. לפי עדויות של מעל לחמישה קצינים בצה"ל שהביא סגל, בצבא נמנעו מחיסול מחבלים שהשתתפו בטבח בשל הנחיות אלו.