הרב יצחק יוסף: ללא לומדי התורה לחיילים לא היה על מה להגן

פסיקת בג"צ בנושא גיוס החרדים ממשיכה לעורר סערה: היום פורסמו דבריו של הרב הראשי יצחק יוסף בעיתון "הדרך" כנגד הפסיקה. בנוסף טען כי לומדי התורה הם אלה שמגנים על עם ישראל ולכן אסור להפסיק לכלכל אותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 11:45 כא בסיון התשפד

הרב יצחק יוסף: ללא לומדי התורה לחיילים לא היה על מה להגן
הרב יצחק יוסף |, צילום: David Cohen,Flash90

הרב יצחק יוסף, הראשון לציון וחתן פרס ישראל, ממשיך בהתבטאויותיו מעוררות הסערה. הפעם כנגד פסיקת בג"צ שפורסמה השבוע בעניין חוק הגיוס. הבוקר (ה') פורסם בעיתון "הדרך" דבריו של הראשון לציון, שם הוא הצהיר כי שופטי בג"צ הם "תינוקות שנשבו". עוד הוא טען כי התוכנית של אויבנו הייתה להשמיד אותנו: "ניצלנו רק בזכות בני הישיבות, ומי שלא מאמין בזה, אפיקורס".

הרכב בג"ץ בדיון, היום

הרכב בג"ץ בדיון, היום, צילום: צילום מסך

הרב לחיילים: "אתם פועלים פה, ואנחנו פועלים למעלה"

עוד סיפר הרב כי כשהגיע לבסיסי צה"ל במהלך המלחמה אמר לחיילים: "אתם פועלים פה ואנחנו פועלים למעלה". בתגובה לכך שהיו כאלה שהתנגדו לדבריו וביקשו ממנו לחזור בו, טען הרב כי לא יתנצל מכיוון שאלה דברי התורה, ותקף את יריביו: "יתבטלו הם ואלף כמותם ולא תיעקר אות אחת מהתורה".

הרב הוסיף וטוען: "כל קיומנו כאן בארץ והיכולת שלנו לחזור לכאן, באה בזכות תורת ישראל העוברת מדור לדור, ומכוחה דרשנו את שיבתנו לארץ ישראל. אם כן, לומדי התורה הגנו על הארץ 2000 שנים. לאותם חיילים המוסרים נפשם לא היה להגן אלמלא התורה. לכן אסור להפסיק מלהחזיק לרגע את לומדי התורה". לבסוף, פנה אל תלמידי הישיבות וביקש מהם: "אנחנו לא צריכים להתפעל מכל זה ולא לשים לב לזה. כל אחד ינצל את הזמן להוסיף עוד לימוד, והקדוש ברוך הוא ישיע אותנו במהרה".

בג"צ: על המדינה לגייס את בני הישיבות ולעצור את התקצוב

כזכור, ביום שלישי השבוע, תשעת שופטי בג"ץ שדנו בעתירות נגד חוק הגיוס פסקו פה אחד כי על המדינה לגייס את בני הישיבות, כמו גם לעצור את תקצוב הישיבות. השופטים קבעו בפסק דינם כי "בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם".