הצעד הדרמטי של עיריית ירושלים שימנע מכם להגיע עם רכב לשוק מחנה יהודה

בעוד מספר שבועות, רחוב אגריפס יהפוך לחד סיטרי בסופי שבוע ובחלקו ישמש כמדרחוב, כך הודיעה עיריית ירושלים. מטרת התוכנית: לשמור על בטיחות הולכי הרגל ולשפר את איכות חיי תושבי השכונה | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 08:32 כא בסיון התשפד

הצעד הדרמטי של עיריית ירושלים שימנע מכם להגיע עם רכב לשוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה |, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

עיריית ירושלים הודיעה היום (ה') כי החל מיום חמישי ה-18.07, בעוד שלושה שבועות, רחוב אגריפס יהפוך לחד סיטרי בימי חמישי ושישי ובחלקו ישמש כמדרחוב. הפיילוט נועד להגביר את הבטיחות להולכי הרגל ולשפר את איכות חיי תושבי השכונה וסוחרי השוק.

עיקרי התוכנית כוללים את הסדרת התנועה והחנייה בשכונת נחלאות, הפחתת עומסי התנועה והגדלת מרחב ההליכה של הציבור ברחוב אגריפס. העירייה, בשיתוף מינהל לב העיר, ועד סוחרי השוק ומשטרת ישראל, תפעיל פיילוט במערך הסדרי התנועה והחנייה באזור נחלאות והשוק.

שוק מחנה יהודה, שאר המסחר ייפתח?

שוק מחנה יהודה, שאר המסחר ייפתח?, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פירוט התוכנית:

ברחוב אגריפס מכיוון השוקניון עד לרחוב שילה, יפעל כנתיב תחבורה רגיל במשך כל ימות השבוע. בנוסף, הנתיב היורד ברחוב אגריפס, מרחוב כי"ח ועד רחוב בן יעקב, יבוטל לתנועת רכבים בימי הפיילוט, פרט למקטע שבין רחוב מחנה יהודה לרחוב הערמונים. עוד נמסר בהודעה כי בימי חמישי ושישי הנסיעה במקטע באגריפס, בין רחוב הערמונים לרחוב בית יעקב, לא תתאפשר.

כמו כן, נאמר כי במקטע בין רחוב בצלאל לרחוב אגריפס תתאפשר חנייה ותנועת רכבים של תושבי השכונה בלבד. לבסוף, נכתב כי במקטע בין רחוב שילה לכי"ח, תותר נסיעה לנת"צ ובעלי תו חניה אזורי בלבד במהלך כל השבוע.

רחוב אגריפס |

רחוב אגריפס | צילום: Abir Sultan,FLASH 90

תחבורה ציבורית

במסגרת הפיילוט יינתן מענה לקווי התחבורה הציבורית ברחוב אגריפס בדרכים חלופיות. הקווים שיושפעו קווי האוטובוס - 18, 74, 75, 78, 25, 45, 66, 202, 267, ו217.

התנועה לכיוון מערב - תוסט לרחובות עליאש ובצלאל. התנועה לכיוון מזרח, בכל ימות השבוע - תהיה בלעדית לתחבורה ציבורית ותיאסר תנועת רכבים פרטיים. הנוסעים בקווים 25, 45, 78 (לכיוון בנייני האומה) וקווים 74, 75 (לכיוון גבעת שאול והר נוף) לאזור השוק יוכלו להשתמש בתחנת הנביאים/הדווידקה או באמצעות מעבר לרכבת הקלה.