אמש (ד') ביקר שר הביטחון בארצות הברית ונפגש עם בכירים על רקע עצירת משלוח הנשק לישראל. גלנט הביע אופטימיות לגבי שחרור "צוואר הבקבוק" שמונע את מעבר המשלוח לישראל. במקביל דן גלנט בעתיד המלחמה בגבול הצפוני של המדינה, ובסוגיית היום שאחרי המלחמה בעזה.

6.5 מיליארד דולר

על רקע סערת הנשק, בוושינגטון פוסט נחשף הבוקר כי ארצות הברית סיפקה לישראל סיוע ביטחוני העומד על 6.5 מיליארד דולרים. כחצי מהסכום הועבר לישראל בחודש שעבר - בעיצומו של משבר הנשק והסיוע. כאמור, בעקבות ביקור גלנט אמרו בכירים אמריקניים כי הנשק האמריקאי יוסיף להגיע לישראל.

גלנט בפתח הבית הלבן

גלנט בפתח הבית הלבן, צילום: אלעד מלכה

ישראל מעדיפה פתרון מדיני

במהלך הביקור דן גלנט גם בעתיד המלחמה מול חיזבאללה והדגיש כי ישראל מסוגלת להחזיר את לבנון "לתקופת האבן", אך מעדיפה פתרון מדיני, כך דווח ברויטרס. עם זאת התעקש גלנט כי ישראל לא יכולה לקבל את העובדה שארגון טרור חמוש ניצב על גבולותיה. "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו מתכוננים לכל תרחיש", אמר גלנט.

עוד אמר גלנט במהלך מסיבת עיתונאים כי הוא הציג בפני פקידים אמריקאים הצעה של שלושה שותפי "יום שאחרי" לממשל בעזה שלאחר המלחמה, שתכלול פלסטינים מקומיים, מדינות מהאיזור וארה"ב, אך לא את ישראל או חמאס. עם זאת, הוא חשף לכתבים מעט פרטים בלבד, ואמר כי "זהו תהליך ארוך ומורכב שתלוי בהרבה דברים".