סבב המינויים בצה"ל מתקדם: מח"ט הנח"ל לשעבר החליף את שלומי בינדר

בצה"ל מודיעים על מינוי של תת-אלוף ישראל שומר לתפקיד ראש חטיבת המבצעים שם יחליף את תא"ל בינדר שעתיד להתמנות לראש אמ"ן, אם יצלח את המשוכה של בג"צ שהגישו נגדו משפחות שכולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 17:44 יט בסיון התשפד

סבב המינויים בצה"ל מתקדם: מח"ט הנח"ל לשעבר החליף את שלומי בינדר
תא"ל ישראל שומר, צילום: דובר צה"ל

ברקע הביקורת על המינויים של הרמטכ"ל הרצי הלוי, דובר צה"ל מפרסם כי תא"ל ישראל שומר יחליף את תא"ל בינדר כראש אגף מבצעים, בינדר עתיד להכנס לתפקידו כראש אמ"ן בתקופה הקרובה ולאחר שיעבור את משוכת בג"צ.

תא"ל שלומי בינדר

תא"ל שלומי בינדר צילום: דובר צה"ל

בהודעה שפרסם צה"ל, עדכן הדובר על מפקד חדש לחטיבת המבצעים, תת-אלוף ישראל שומר ייכנס לתפקיד ראש חטיבת המבצעים במקומו של תת-אלוף שלומי בינדר אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות.

מעמד חילופי המפקדים נערך היום (ג'), במחנה "רבין" (הקריה), בראשות ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים

טקס חילופי המפקדים

טקס חילופי המפקדים צילום: דובר צה"ל

נזכיר, ארגון לביא יחד עם משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, עתר לפני כשבועיים לבג"ץ בבקשה לעצור את מינויו של תת-אלוף שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן. העתירה מגיעה בעקבות חלקו של בינדר במחדל הביטחוני החמור שהתרחש בשבעה באוקטובר.

"אחריות פיקודית וודאי, ואחריות אישית קרוב לוודאי"

בעתירה נטען כי בינדר כראש חטיבת המבצעים "נושא באחריות לתפקודה של החטיבה ולהיעדר היערכות עובר למתקפה והיעדר תפקודו של צה"ל בזמן המתקפה. אחריות פיקודית וודאי, ואחריות אישית קרוב לוודאי". לדברי העותרים חלקו של בינדר בכישלון דורש חקירה מעמיקה ועצמאית שתברר את מידת אחריותו של תא"ל בינדר לאסון.

ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק

ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, מי שייכנס לתפקידו של בינדר הוא ישראל שומר שכזכור הותקף, בעת ששימש כמח"ט בנימין ונסע עם רכבו הצבאי סמוך לרמאללה, על ידי מחבל שזרק עליו אבן וברח. הקצין הבכיר יצא מהרכב, רדף אחר המפגע וירה בו למוות תוך כדי מנוסה. ואף נחקר על כך, כשנה לאחר מכן הורה הפרקליט הצבאי הראשי לסגור את תיק החקירה בעניינו.

קודם לכם שימש שומר בין היתר מפקד עוצבת המפץ, ראש מחלקת מבצעים באמ"ץ, מפקד חטיבת הנח"ל, קצין אג"ם של פיקוד הדרום, ראש מחלקת תכנון וארגון בזרוע היבשה, מפקד חטיבת בנימין ומפקד גדס"ר נח"ל.