דיווח: בכירי חמאס יעזבו את קטאר - זו המדינה שנבחרה

אחרי שסיפקה להם מקלט מדיני, בקטאר לא מרוצים מסירוב חמאס לעסקת חטופים ושוקלים בחיוב את גירושם מדוחא. התחנה הבאה שנבחרה היא עיראק, כאשר איראן תהיה האחראית להגנה על מנהיגי חמאס, משרדיו ואנשיו בבגדד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 21:21 יח בסיון התשפד

דיווח: בכירי חמאס יעזבו את קטאר - זו המדינה שנבחרה
מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, צילום: Hassan Jedi/Flash90

בעקבות סירוביו החוזרים ונשנים של חמאס נוגע לסוגיית חטופים, בעיתון האמירותי "The National" מדווח כי בקרוב בכירי חמאס יעזבו את המדינה ויעברו לעיראק. נציין כי בימים האחרונים דווח כי גורמים בארצות הברית העבירו מסרים לישראל לפיהם בקטאר מאבדים סבלנות בנוגע לסירוב חמאס לחזור למשא ומתן ושוקלים להטיל על ארגון הטרור סנקציות.

לפי הדיווח, בממשלת עיראק אישרו את המהלך כבר בחודש שעבר. בעיתון האמירותי מציינים כי בכירי חמאס טרם החליטו על מועד המעבר, אך הלשכה המדינית כבר פתחה מטה בבגדד. מדינה נוספת שנכנסת לתמונה בעקבות הגירוש מקטאר היא איראן, שלפי הדיווח תהיה האחראית להגנה על מנהיגי חמאס, משרדיו ואנשיו בבגדד.

סינוואר, חמאס דוחה את העסקה

יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

בישראל הביעו תקווה כי הדבר אכן ישפיע על ארגון הטרור לחזור בו מסירובו העיקש לעסקת חטופים

אחרי הדיווח על דבריהם של הגורמים בארצות הברית, בישראל הביעו תקווה כי הדבר אכן ישפיע על ארגון הטרור לחזור בו מסירובו העיקש לעסקת חטופים. הצעד הקטארי שכולל גם אפשרות לגירוש בכירי חמאס מהמדינה פורסם כבר לפני מספר שבועות, אך ברקע הלחץ האמריקאי על הקטארים, באמירות שוקלים זאת עתה בחיוב.