ארגון רבני צהר לשר הביטחון והרמטכ"ל: אפשרו כתיבת "הי"ד" על מצבות חללי צה"ל

בעקבות בקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין שנפל בקרב ברצועת עזה, בארגון רבני צהר פנו להנהגה הביטחונית: "השימוש בסיומת "הי"ד" הינו מנהג יהודי מנהג יהודי בן מאות רבות בשנים הנחשב כגורם קורת רוח לנפטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 18:53 יח בסיון התשפד

ארגון רבני צהר לשר הביטחון והרמטכ"ל: אפשרו כתיבת "הי"ד" על מצבות חללי צה"ל
המצבה הריקה של סרן ישראל יודקין ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

ביום חמישי האחרון ערכה משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל גילוי מצבה על קרבו של הבן, אך המצבה נותרה ריקה לאחר שבאגף ההנצחה במשרד הביטחון מסרבים לבקשתה של המשפחה לכתוב הי"ד במקום ז"ל על המצבה. בארגון צהר שלחו מכתב לשר הביטחון גלנט ולרמטכ"ל הלוי וקראו להם לכבד את בקשת המשפחה.

ארגון צהר: נכון בעינינו שתינתן חירות למשפחה לבטא את רגשותיה

"אנו בארגון רבני צהר פונים אליכם, ראשי מערכת הביטחון, בבקשה לכבד את רצון המשפחות ובהן משפחתו של סרן ישראל יודקין הי"ד לוחם וקצין בצבא ההגנה לישראל שנפל בעת שהגן על המדינה. אנו מבינים ומכירים בהתנהלות של הצבא בכל הקשור לאחידות, ובהן אחידות המצבות של הגיבורים שנפלו. אך אף על פי כן כשם שהצבא מאפשר מקום לביטוי אישי של המשפחה בחלק מן המצבה, נכון בעינינו כי גם בציון הזיכרון שבין זכרו לברכה, עליו השלום או ה' יקום דמו גם כאן תינתן חירות למשפחה לבטא את רגשותיה", כתבו בארגון.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון "צהר"

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון "צהר" צילום: Photo by Flash 90

"יש לציין כי השימוש בסיומת הי"ד הינו מנהג יהודי בן מאות רבות בשנים הנחשב כגורם קורת רוח לנפטר. מערכת הביטחון מתנהלת כל העת תוך שמירה על איזון של בין אחידות הצבא לצד מתן מענה לכל אוכלוסייה ודרישותיה. כמו שהצבא רגיש להפרדה, זמני תפילות, כשרות ושמירת שבת ככל הניתן, אנו מבקשים שגם בנושא זה הצבא יגלה רגישות. סרן ישראל יודקין היווה דוגמה ומופת לבן משפחה מכפר חב"ד, ואנו מצפים כי עוד חיילים נוספים יגיעו ממחוזות אלו לצבא וישרתו שירות משמעותי. בשל כך אנו מבקשים מכם להתעלות על צורך האחידות ולהעניק למשפחה את מבוקשה, כי רק בזכות אותה רגישות נוכל להגדיל את צבא העם".