אזעקות באשקלון תוך כדי נאום נתניהו: "לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט"

ראש הממשלה נתניהו נאם במסגרת דיון 40 חתימות שהתקיים לבקשת האופוזיציה: "מחויבים להצעה הישראלית שביידן בירך עליה באופן שלא סותר את המשך הלחימה" | בזמן הנאום: אזעקות באשקלון ובמושבים בסביבתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 17:22 יח בסיון התשפד | עודכן בתאריך 24/06/24 18:15

אזעקות באשקלון תוך כדי נאום נתניהו: "לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט"
נתניהו נואם במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב') לדיון מיוחד בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד, זאת לאחר שנאספו 40 חתימות מכלל חברי הכנסת. נושא הדיון אותו יזמו חברי האופוזיציה הוא "ראש הממשלה מוביל ממשלה כושלת: כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה". בזמן נאומו של נתניהו הופעלו אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

נתניהו: דבר לא יעצור אותנו

בצל הראיון שלו אמש בערוץ 14, פתח נתניהו את נאומו ואמר: "'תרימו את הראש, אל תעצרו עד שננצח'. כך אמר ביום שישי האחרון אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר שנפל בקרב ברצועת עזה. ללי דרעי אמרה בהלוויית בנה סעדיה: 'הקורבן האדיר שהקרבנו לא היה לשווא. דורשים ניצחון והכרעה מוחלטת'. זאת גדלות הרוח של לוחמי ישראל ושל עם ישראל. אנחנו לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט על מרצחי חמאס. נמשיך לעשות זאת עד שנחסל את היכולות של חמאס ונחזיר את כל חטופינו, ונדאג שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. דבר לא יעצור אותנו".

ראש הממשלה הבהיר כי מתווה ביידן עומד בתוקפו, למרות ההתחייבות שלו שלא לעצור את המלחמה. "לא נסיים את המלחמה עד שנחזיר את כל החטופים, אנחנו מחויבים להצעה הישראלית שביידן בירך עליה. באופן שלא סותר את זה, לא נסיים מלחמה עד שנחסל את החמאס ונחזיר את תושבי הצפון והדרום".

גדעון סער: אי אפשר לנהל יותר את המדינה בדרך המופקרת הזו

יושב ראש הימין הממלכתי, גדעון סער, פתח את הדיון בהתייחסותו למכתבי האזהרה שנשלחו מוקדם יותר היום בנוגע לפרשת הצוללות ואמר: "כל מי שעיניו בראשו כבר מבין שהמגה מחדל של שבעה באוקטובר נעוץ בשנים ארוכות של התנהלות מהסוג המתואר בהחלטה של ועדת החקירה. זה לא אופייני רק לפרשת כלי השיט. חמישה בכירים ובראשם ראש הממשלה קיבלו מכתבי אזהרה. אבל האמת היא שמדינת ישראל היום תחת אזהרה. אי אפשר לנהל יותר את המדינה בדרך המופקרת הזו, כולל בנושאים הרגישים ביותר".