הרמטכ"ל האמריקאי: נתקשה להגן על ישראל במלחמה רחבה מול חיזבאללה

צ'רלס בראון, ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, אמר בראיון כי ארצו תתקשה לסייע לישראל במקרה של מלחמה כוללת מול חיזבאללה. הסיבה: רקטות קצרות הטווח של חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 10:48 יח בסיון התשפד

הרמטכ"ל האמריקאי: נתקשה להגן על ישראל במלחמה רחבה מול חיזבאללה
רמטכ"ל ארה"ב, צ'רלס בראון | , צילום: Philip Yabut,Shutterstock

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנרל צ'רלס בראון, אמר אמש כי ארצו תתקשה להגן על ישראל במקרה של מלחמה כוללת מול חיזבאללה כמו שעזרו להגן על ישראל במתקפה האיראנית בחודש אפריל האחרון. אחת הסיבות לכך היא שלטענת בראון: "הרבה יותר קשה ליצור מערך הגנה יעיל נגד רקטות וטילים קצרי-טווח של חיזבאללה שמשוגרים באופן קבוע ושגרתי לעבר ישראל" בשונה מהטילים האיראנים שנשלחו בחודש אפריל ממרחק רב של קילומטרים.

איראן תבחר להעניק תמיכה רחבה יותר לחיזבאללה

עוד הוא הזהיר כי ישנו סיכוי גבוה שאיראן תבחר להצטרף ללחימה עם ישראל במקרה שתחוש כי חיזבאללה נמצא תחם איום ממשי. לפי בראון, חיזבאללה הוא הכוח המשמעותי ביותר של איראן במזרח התיכון. בראון הוסיף ואמר כי הכוח של חיזבאללה גדול יותר בצורה משמעותית מחמאס ולכן הוא מאמין כי איראן תבחר להעניק תמיכה רחבה יותר לחיזבאללה.

חסן נסראללה |

חסן נסראללה | צילום: mohammad kassir,Shutterstock

מטרת ארה"ב: למנוע מלחמה כוללת

דבריו של בראון מגיעים ברקע נסיעתו של שר הביטחון לארה"ב שם נפגש עם מספר בכירים בממשל האמריקני וביניהם ראש ה-CIA ועוד. הפגישות יערכו בנושא עסקת החטופים, היום שאחרי, ההסלמה בצפון ועוד. ארה"ב ממשיכה במאמציה להגיע להסדר מדיני בין ישראל לחיזבאללה במטרה למנוע מלחמה כוללת שעלולה לגרור את איראן ושלוחותיה ללחימה.