"התחלואה נובעת משינויי האקלים": עד כה אובחנו 21 חולים מאומתים בקדחת מערב הנילוס

משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים המאובחנים בקדחת הנילוס עומד על 21, מתוכם 17 אושפזו בבית החולים עם תסמינים נוירולוגיים. שני מטופלים נפטרו בסוף השבוע. בנוסף המשרד מרגיע: לא נראית מגמת תחלואה חריגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 17:16 יז בסיון התשפד

"התחלואה נובעת משינויי האקלים": עד כה אובחנו 21 חולים מאומתים בקדחת מערב הנילוס
צילום: shutterstock

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה אובחנו 21 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם 17 אושפזו בבתי החולים עם תסמינים נוירולוגים. מתוך החולים המאומתים נפטרו שני מטופלים בסוף השבוע בבילינסון וישנם שלושה מונשמים.

משנת 2011 רוב החולים שאובחנו היו מעל גיל 65 ולאחר מכן בין גילאי 45-64. חשוב לציין כי ככלל כ-80 אחוזים מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20 אחוזים מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מאחוז מהנדבקים.

אילוסטרציה חדר מיון

אילוסטרציה חדר מיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות חידד הנחיות לצוותים הרפואיים

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעולות הדברה מקומית על ידי הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.