בזמן שגלנט בחו"ל: הממשלה אישרה את חוק הארכת גיל הפטור למילואים

בישיבה השבועית בממשלה אישרו את החוק להארכת גיל הפטור למילואים, והוא יועלה להצבעת חברי הכנסת כנראה כבר בשבוע הקרוב, לפני פקיעת החוק הנוכחי - ב-30 ליוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 16:04 יז בסיון התשפד

בזמן שגלנט בחו"ל: הממשלה אישרה את חוק הארכת גיל הפטור למילואים
מילואימניקים. למצולמים אין קשר לנאמר, צילום: David Cohen,Flash90

הארכת גיל הפטור למילואימניקים: בישיבת הממשלה השבועית, אושר החוק להארכת גיל הפטור למשרתי המילואים, מ-40 ל-41 לחייל שאינו קצין, ומ-45 ל-46 לקצינים. החוק יועלה כבר השבוע להצבעה בקרב חברי הכנסת, לפני פקיעת החוק הנוכחי הקיים, שתוקפו הוא עד ה-30 ליוני השנה.

הממשלה התכוונה לדון בהארכת גיל הפטור במהלך החודש שעבר

כזכור, לאחר שהממשלה הודיעה כי בכוונתה לדון באמצע החודש בהארכת גיל הפטור למשרתי המילואים והארכתו בשנה, הודיעה מזכירות הממשלה כי הדיון המתוכנן יידחה למועד אחר. עתה מתברר כי הסיבה לכך היא לא הביקורת הציבורית על המהלך, אלא התנגדות היועמ"שית לחוק שירות המילואים המעודכן שביקשה להעביר.

בתוך כך, אישרה בהרב מיארה את הארכת הוראת השעה בנושא לשלושה חודשים, זאת לאחר התערבות שר הביטחון גלנט. "שר הביטחון מסר ליועצת המשפטית לממשלה כי ביטחון המדינה מחייב את הארכת הוראת השעה לפרק זמן של שלושה חודשים נוספים (עד ליום 30.9.2024) וכי עיכוב
באישור ההצעה לפרק זמן זה יוביל לפגיעה בביטחון המדינה" נכתב בהודעת היועמ"שית.

בנוסף כתבה כי גלנט התחייב כי במהלך החודש הקרוב, מערכת הביטחון תנקוט בצעדים מיידיים למיצוי פוטנציאל הגיוס, וכן יינקטו צעדים נוספים, גם על-ידי הממשלה לאור חובתה לצמצם את הפגיעה בשוויון בנשיאה בנטל השירות.