סטודנט ישראלי בקולומביה צייץ נגד חמאס, הוזמן לשימוע - וניצח

עו"ד שמעון נטף, יועצו לשעבר של ח"כ רוטמן ודוקטורנט באוניברסיטה, זומן לשימוע בעקבות תגובה שכתב ברשת על סטודנט עזתי. הוא זומן לשימוע וסירב להתנצל, עתה קיבל את ההודעה מהאוניברסיטה כי האישום נגדו נדחה על הסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 14:55 יז בסיון התשפד

סטודנט ישראלי בקולומביה צייץ נגד חמאס, הוזמן לשימוע - וניצח
אוניברסיטת קולומביה, התקפלה, צילום: Here Now,Shutterstock

אוניברסיטת קולומביה הפכה להיות הפנים המזוהות ביותר של האקדמיה האמריקאית עם הפרו פלסטינים במדינה וסטודנטים ישראלים ויהודים רבים שיתפו בעבר על הקושי ללמוד באטמוספירה הקיימת. אחד מהם הוא שמעון נטף, דוקטורנט למשפטים באוניברסיטה ולשעבר יועצו של יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן.

הציוץ המדובר |

הציוץ המדובר | צילום: ללא

נטף שיתף ברשת איך תלונות של פרו פלסטינים רבים באוניברסיטה הביאו להליך משמעתי כנגדו מטעם משרד המשמעת האוניברסיטאי וזאת בעקבות ציוץ תגובה שכתב על האוניברסיטה העזתית. "לפני בערך שבועיים קיבלתי מכתב ממשרד המשמעת באוניברסיטה (CSSI). במכתב נאמר שהתקבלו תלונות נגדי בעקבות ציוץ שפרסמתי" הוא מתאר, "כמו כן קיבלתי זימון לשימוע".

ההזמנה לשימוע |

ההזמנה לשימוע | צילום: ללא

שאלתי 'הפליה נגד איזו קבוצה מוגנת? חמאס?' לא הייתה להם תשובה

בציוץ המדובר הגיב נטף לציוץ על סטודנט עזתי שסיים את לימודיו ברפיח ותהה האם לימודיו הבאים יעסקו ב"אונס ילדות יהודיות?". בתגובה כאמור קיבל את הזימון לשימוע. "אחרי התייעצות עם המנחים שלי, שכרתי את שירותיו של עו"ד ניו-יורקי מפורסם עם ניסיון בתחום. בהתייעצות עמו, ניסחתי בהתאם לכללי הדיון המשמעתי סוג של כתב הגנה" הוא מתאר.

בהמשך הוא משתף על השימוע שנערך בזום: "הגעתי לשימוע בזום מוכן. שאלתי את השופטים איזה כלל הפרתי בדיוק. הם השיבו 'הפליה'. שאלתי 'הפליה נגד איזו קבוצה מוגנת? חמאס?' לא הייתה להם תשובה טובה". בהמשך הוא מתאר כי השופטים ניסו כל הזמן להוציא ממנו התנצלות והוא מצידו הדגיש שהוא רואה בהליך ניסיון השתקה מעיסוק באלימות המינית של חמאס.

מחאה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023

מחאה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023, צילום: Here Now,Shutterstock

המסר לסטודנטים: "אל תיבהלו"

סופו של הסיפור הגיע במכתב רשמי מהאוניברסיטה בו נכתב לו כי האישומים כנגדו נדחו על הסף. נטף מסכם: "המסר מכל הסיפור? לסטודנטים הישראלים והיהודים באוניברסיטאות העילית בארה"ב - אם פותחים נגדכם בהליכים משמעתיים בעקבות תלונות טקטיות של חמאסניקים - אל תיבהלו".