מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סערת הפרוייקטור לצפון: נתניהו מינה את האלוף לשעבר צ'ייני מרום לתפקיד

לאחר פארסת המינוי של אבי כהן סקאלי לפרוייקטור הצפון והתערבות ראש הממשלה, מודיע נתניהו בישיבת הממשלה על מינוי האלוף לשעבר לתפקיד. האלוף יפתח רון טל ימונה לפרוייקטור הדרום. נתניהו בישיבת הממשלה: "בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 12:20 יז בסיון התשפד

סערת הפרוייקטור לצפון: נתניהו מינה את האלוף לשעבר צ'ייני מרום לתפקיד
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (א') בפתח ישיבת הממשלה על מינויו של האלוף אליעזר צ'ייני מרום לתפקיד הפרוייקטור לצפון. מינויו של מרום מגיע ברקע פארסת המינוי בשבוע שעבר, אז כבר מונה אבי כהן סקאלי לתפקיד אך לאחר התערבות של לשכת נתניהו, המינוי בוטל. נתניהו מינה את האלוף יפתח רון טל לפרוייקטור הדרום.

"אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים" אמר נתניהו בישיבת הממשלה והוסיף: "אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה".

מרום ורון טל, הפרוייקטורים החדשים

מרום ורון טל, הפרוייקטורים החדשים, צילום: Moshe Shai/FLASH90, Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים מארה"ב"

בדבריו התייחס ראש הממשלה גם למתיחות סביב הממשל האמריקאי וסוגיית הספקת הנשק. "אני מעריך מאוד את התמיכה של הנשיא ביידן והממשל האמריקני בישראל. אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל" אמר.

"במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור".

הוא הסביר מדוע פרסם סרטון פומבי בנושא: "לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. לאור מה ששמעתי ביממה האחרונה, אני מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב". נזכיר כי היום יצא שר הביטחון גךנט לנסיעה מדינית בארצות הברית כשבין מטרות הנסיעה גם לשקם את היחסים עם הממשל.

גבול הצפון, אתמול

גבול הצפון, אתמול, צילום: Michael Giladi,FLASH 90

תושבי הצפון: "מצפים שהוא ייפגש עם כל דרגי השטח"

מטה נלחמים על הצפון המייצג מאות משפחות מפונים בתגובה למינוי של אליעזר (צ'ייני) מרום לתפקיד הפרויקטור בצפון: "אנו מאחלים לאלוף מרום הצלחה בתפקידו החדש, ומצפים שהוא ייפגש עם כל דרגי השטח ויבין את הצרכים ואת התמונה המלאה. כמו כן, בימים הקרובים נפנה אליו ונעביר את המסר של מאות המשפחות: זה הזמן למערכה נרחבת בצפון, שתסתיים רק ברצועת ביטחון בלבנון, ושליטה ישראלית מוחלטת".