מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תיעוד נדיר: חוסל המחבל שירה והרג גשש בדואי, קצין ולוחם מהגדוד החרדי

הלחימה בעזה נמשכת: חוסל המחבל אחמד חסן סלמי אלסוארכה, שהיה אחד ממובילי מתווה הצליפה של חמאס בבית חאנון וממפקדי כוח הנוח'בה שלקח חלק בפשיטה לעוטף ב-7 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 13:38 יד בסיון התשפד

תיעוד נדיר: חוסל המחבל שירה והרג גשש בדואי, קצין ולוחם מהגדוד החרדי
סרן ישראל יודקין ז"ל |, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום היום (ד') על ידי דובר צה"ל דניאל הגרי כי צה"ל ושב"כ חיסלו את אחד ממובילי מתווה הצליפה של חמאס בבית חאנון וממפקדי כוח הנוח'בה שלקח חלק ב-7 באוקטובר. התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה, אמ"ן ושב"כ.

המחבל הוביל את מתווה הצליפה ולקח חלק בפעולות נגד צה"ל

כלי הטיס, תקף וחיסל במרחב בית חאנון את המחבל אחמד חסן סלמי אלסוארכה מארגון הטרור חמאס. אלסוארכה שימש כמפקד בחוליה בכוח הנוח'בה ופשט ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר. בנוסף, המחבל הוביל והכווין את מתווה הצליפה במרחב בית חאנון ולקח חלק בפעולות טרור נגד כוחות צה"ל. לאחר מעקב ממושך, אלסוארכה זוהה על ידי לוחמי יחידת האיסוף 414 וחוסל במרחב בית חאנון.

לאחר הודעת דובר צה"ל, הודיע הבוקר הכתב הצבאי של גלי צה"ל דורון קדוש כי המחבל הרג שלושה לוחמי צה"ל: סרן ישראל יודקין וסמ"ר אליהו חיים אמסלם מגדוד נצח יהודה שנהרגו בסוף חודש מאי האחרון ואת רס"ל סאלם אלכרישאת, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה שנפל לפני כחודשיים והיה החלל ה-260 מאז תחילת התמרון הקרקעי.

סמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם ז"ל|

סמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם ז"ל| צילום: דובר צה"ל

רס"ל סאלם אלכרישאת ז"ל |

סאלם אלכרישאת ז"ל | צילום: דובר צה"ל

חיסולו של אחמד חסן סלמי אלסוארכה מגיע בהמשך לחיסולים של מחבלי חמאס שצה"ל והשב"כ ביצעו בזמן האחרון. בין הבכירים שחוסלו היו המחבלים יאסין רביע, ראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס וחלאד נגאר בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור שחוסלו לפני מספר שבועות. השניים חוסלו מרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק.