מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סערת הפרוייקטור לצפון המינוי, הביטול והסערה | שרים בממשלה נגד נתניהו: "אבי כהן סקלי הוא האיש הנכון"

לאחר שבלשכת נתניהו השהו את מינוי הפרוייקטור לצפון והדיווחים על לחץ פוליטי שהוביל למהלך, שרים בממשלה דורשים את מינויו באופן רשמי של אבי כהן סקאלי. השר וסרלאוף תקף: "אצבע בעין לתושבים" | לובי 1701 של תושבי הצפון: "שיטת הרמזור לא פוסחת עלינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 11:38 יד בסיון התשפד

המינוי, הביטול והסערה | שרים בממשלה נגד נתניהו: "אבי כהן סקלי הוא האיש הנכון"
נתניהו, ביקורת קשה מהשרים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90, Ayal Margolin/Flash90

סערת מינוי הפרוייקטור לצפון: שרים בממשלה מותחים ביקורת קשה על ראש הממשלה נתניהו, זאת לאחר שהשהה את מינויו של אבי כהן סקאלי לתפקיד הפרוייקטור לצפון, מינוי שכבר הוכרז. השרים אופיר סופר ויצחק ווסרלאוף תקפו בחריפות את המהלך וקראו לנתניהו לאשר את המינוי בהקדם.

תקציר האירועים: כהן סקאלי, מנכ"ל משרדי התפוצות וירושלים הוכרז כפרוייקטור הנבחר לצפון והאמון על הטיפול בתושבים ושיקום חבל הארץ הנטוש. לאחר שהוכרז המינוי, נרשם לחץ כבד על לשכת נתניהו על מנת לבטל את המינוי. העיתונאי מיכאל שמש דיווח כי מאחורי הקלעים, הייתה זו חברת הכנסת לשעבר ומקורבתו של נתניהו, אסנת מארק, שלחצה לבטל את המינוי.

אבי כהן סקאלי, המינו והסערה

אבי כהן סקאלי, המינו והסערה צילום: צילום מסך

"אני מצפה שמינויו יאושר בהקדם"

השר סופר הגיב הבוקר לדברים ואמר כי "לתושבי הצפון ראוי שיבחר איש מקצוע מהשורה הראשונה ואבי כהן סקלי הוא האיש הנכון לביצוע המשימות והאתגרים הנדרשים". עוד הוא הוסיף: "שמחתי על ההודעה על מינויו וברכתי עליה, הבטחתי לו שאעמוד לצידו במשימה החשובה לטיפול המיידי במפונים ובשיקום העתידי. אני מצפה שמינויו יאושר בהקדם".

השר וסרלאוף בכנס כיפה, היום

השר וסרלאוף, ביקורת נוקבת. היום, צילום: יוסי זליגר

השר וסרלאוף היה נחרץ עוד יותר ואמר כי המהלך הוא "אצבע בעיניהם של תושבי הצפון המפונים". הוא הוסיף: "אבי כהן סקלי הוא מקצוען מהזן שאנו זקוקים לו בימים אלו. קורא לראש הממשלה להפסיק עם הריקוד התימני הזה ולקבל את ההחלטה המקצועית הנדרשת".

"נראה ש'שיטת הרמזור' לא פוסחת על הצפון"

גם בקרב תושבי הצפון נרשם זעם על הסחבת במינוי ולובי 1701, הארגון שהקימו תושבי הצפון, הגיב בתקיפות. "שמונה חודשים אנו מחכים, ואחרי שראש הממשלה כבר קיבל החלטה על מינוי דמות מקצועית וראויה, הזדעזענו לשמוע הבוקר כי גורמים בלשכה עצרו את המינוי" נכתב בהודעתם.

גבול הצפון, "השאירו 14 יישובי קו עימות מאחור"

גבול הצפון, "נראה ש'שיטת הרמזור' לא פוסחת על הצפון", צילום: Ayal Margolin,Flash90

בהמשך תקפו את ראש הממשלה וכתבו: "נראה ש'שיטת הרמזור' לא פוסחת על הצפון. תם העידן בו תקציבי הצפון שימשו כלי פוליטי לקידום אינטרסים צרים של פעילים פוליטיים. אנו מודיעים כי לא נאפשר זאת. תושבי הצפון סיימו להיות כלי משחק פוליטי בזמן שהצפון נשרף, עסקים קורסים ותלמידים נושרים".